2013年5月20日 星期一

狀元棄厚職 追夢揸巴士

http://hk.apple.nextmedia.com/news/first/20130520/18265592

按此在新窗口浏览图片
9A狀元梁領彥表示對巴士的情意結源自小時候在巴士站流連,與車長無所不談而起。梁瑞帆攝

【本 報訊】追夢有很多方式,有人放棄高薪厚職去做義工;有人孭着背包遠走天涯。現年26歲曾是會考9A狀元、早前還是金融才俊的阿彥,卻為實現兒時夢想,辭去 會計師樓經理之職,脫下西裝解下領帶,穿上制服揸巴士,他說:「錢幾時都搵到,但夢想唔係幾時都可以實現。」手握巴士軚盤的阿彥笑說。
記者:梁琬珊 馮國良 梁瑞帆

「你 好,我叫阿彥」。在會計師樓任經理時被人叫慣Gary,突然被人改叫阿彥,梁領彥笑言仍未習慣。他在接受《蘋果》記者訪問時,形容上月尾的處女航 (296M線康盛花園至坑口鐵路站)總算有驚無險,除了為輪椅客開地台時有點笨手笨腳外,作為新手,他對自己的表現尚算滿意。至今已經三星期,阿彥的興奮 心情仍未平復:「好鍾意揸巴士,可以遇到好多唔同的人……返工返得好開心,冇試過咁想返工!」

談到阿彥對巴士的情意結,他向記者稱是由他 小時候跟祖母在深水埗白田邨生活開始,那時候他經常在邨內的巴士站流連,與車長無所不談,巴士夢就在這時萌芽。阿彥不像一般巴士迷會替巴士拍沙龍、儲玩 具,而是上街非坐巴士不可,遇上巴士開新路線,他便會長途跋涉去試坐,全港巴士路線他都瞭若指掌。

把兒時夢想變成職業絕非易事,2003年會考挾着9A1B的狀元成績,阿彥被拔尖進入中大文學攻讀計量金融學,畢業後隨即在著名會計師行當分析員,短短五年已升任經理,他坦言並不喜歡金融業,當初選此科是因為「收生嚴,出路好,搵錢多」,但從此卻與自己的夢想越走越遠。

按此在新窗口浏览图片
大學畢業的阿彥駕駛巴士時似模似樣。

按此在新窗口浏览图片
阿彥與父母於中大畢業禮上合照。受訪者提供圖片

轉工月薪少三分二

幾 個月前還任職金融經理的阿彥,試過忙得一個星期沒見過家人,一天回家,母親向他說:「阿仔好耐冇見,咁辛苦唔好做啦,做巴士司機好過啦!」阿彥指,這句戲 言竟成了追夢動力,不久他便辭職,去九巴考車長。但追夢有代價,阿彥沒有說他原本當經理時的月薪有多少,只說「轉工」少了三分之二。現時新入職的九巴司機 平均月入,包括底薪、多項獎金和補水約為14,000元,估計阿彥原本的月薪有4萬多元。

阿彥把經歷和感受寫成網誌,吸引不少朋友讚好。他自言要趁年輕好好拼一場:「將來人工更高、職位更高,要放棄更多,就唔會想去追。」阿彥堅信沒有不可能實現的夢想,他駕着他的夢想號巴士笑着出發,至於揸巴士會揸到何年何月,他指暫未有決定。

「追夢真係好奢侈」

按此在新窗口浏览图片
阿彥中學會考考到9A1B的狀元成績。

阿 彥在他的「夢想之旅」網誌有這樣一段說話:「追夢真係好奢侈……但係當我今日經歷咗嗰種返工返得好開心,時光飛逝嘅感覺之後,我就覺得人生咁樣豪一次真係 好抵好型棍。我好幸運,我有一個achievable嘅夢想。各位朋友,有夢想真係趁早追啦。唔好比自己任何藉口,否則到你無能力追夢嗰陣,你就會後悔一 世㗎喇。試下啦,好爽㗎!」

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130520/18265595

乘客羨慕狀元車長

【本報訊】「係唔係真㗎?」阿彥辭職時,同事都反覆提問;對於他走出金融中心,學習駕駛那龐然大巴,舊同事們都異口同聲佩服阿彥勇氣可嘉。

不能拖累家人

舊同事Eugene說:「佢第一次講要去揸巴士以為佢講笑,但我一路知道佢真心鍾意揸巴士。佢就係一本活地圖。」他指阿彥能夠達成夢想,實在替他開心。

與阿彥共事近兩年的Christine,稱讚他為人開朗愛說笑,而且願意教導新人,對阿彥他朝重返金融業充滿信心:「完全唔擔心,佢真係好叻,相信佢唔會因為咁短嘅時間而生疏!」

巴士乘客中五男生阮同學,知道眼前車長原來是9A狀元和金融才俊時,表示阿彥的追夢故事令他羨慕不已,他透露自己的夢想是想做甜品師傅,但直言追夢原則是要解決經濟問題,不能拖累家人。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130520/18265596

獵頭專家讚夠主動

【本 報訊】九巴現時聘有近8,000名車長,平均年齡47歲,對於大學畢業生為夢想轉行揸巴士,資深獵頭專家張慧敏稱,以前的僱主可能會覺得這做法匪夷所思, 但現時大家的看法已大有不同,「呢啲係人生經歷同體驗,揸巴士都係一種服務,各式各樣嘅人種你都見到,對你做人做事係磨練」。

張慧敏又謂,應徵者擁有別人沒有的經驗,反而令僱主有興趣想了解他,勝過一個普通的大學畢業生。「有目標有夢想嘅人,做起事上嚟嘅熱誠、主動性已贏好多!」

現今較重視素質

學友社學生輔導中心總幹事列豪章表示,就業機會及經濟發展有密切關係,以前的大學畢業生會累積經驗,期望爬到中高層,追求工作上的成就,但現今的大學畢業生則較重視工作素質,因此近年越來越多人放棄高薪厚職,往外國流浪或工作假期。


 http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130521/18266410

粉絲搭296M見狀元車長
好友探班賀夢想成真


按此在新窗口浏览图片
有女學生認出Gary是狀元車長即會心微笑,Gary則以笑容及點頭回應。梁瑞帆攝

【本報訊】「今日你至威!」9A狀元梁領彥(Gary)追夢揸巴士故事打動人心,有好友及慕名而來的巿民專程坐其駕駛的巴士;亦有乘客上車認出他是「狀元車長」,開聲稱讚,更多是報以微笑,為免影響行車的Gary只以點頭及笑容作回應。
記者:梁瑞帆 梁偉權

梁 昨日如常上班駕駛296M線,行走將軍澳康盛花園至坑口港鐵站,返中更由下午3時至晚上12時。記者到站頭採訪時,已見有兩名「粉絲」等候,Gary坦言 沒想過自己成了頭條人物,昨晨故事刊出後,大批好友們以WhatsApp、LINE等手機程式送上祝福,他說好感動,好開心。

Gary點頭Say Hi
記者登上Gary的巴士時,剛好是放學時間,全車幾近爆滿,記者見Gary駕車小心翼翼,顯得有點緊張,由於交通安全法例禁止乘客與巴士司機交談,他對遠道而來的好友只是點頭或Say Hi致意,亦有市民專程到來坐車及拍攝,讓他有點尷尬。

兩 名好友Dennis及Edmond特別到來探班,他們透露是在合唱團認識Gary,早知道他夢想是駕巴士,昨閱報得悉他夢想成真,遂由屯門及荃灣遠道而來 坐他駕駛的巴士「遊車河」。Gary全程保持專業精神,靜待全車乘客在總站下車及熄掉車匙後,才與兩好友閒談幾句。任鋼琴教師的Dennis稱,他自己亦 有夢想,便是在經濟能力改善後,義教更多基層小朋友,Gary的故事給了他很大鼓舞。

慕名而來坐296M的還有兩名廿多歲青年,阿豐及汽車維修員洪先生。洪先生讚揚Gary不計薪酬追尋理想很令人感動,又指職業無分貴賤,追夢是應該的。

阿豐則坦言,Gary在訪問中指「要實現夢想,不要令自己後悔」的說法,打動他及不少人的心。亦有中學生認出名狀元車長後,不斷在車廂內竊竊私語。

Gary「夢想之旅」網誌節錄
夢想之旅(一)
(寫於9/4/2013)
三月尾終於的起心肝去「追夢」。見工、試車、查牌、驗身,估唔到咁順利。結果KMB叫我8/4開始去學車,我就正式開始向我嘅夢想出發。

夢想之旅(二)之西沙公路怒劈熱狗
(寫於13/4/2013)
西沙公路其實就係一條雙線雙程行車,由馬鞍山入到西貢嘅窄路。可能你話條路都唔係好窄啫,平時你搭巴士你可能唔覺,揸架大車就唔同啦,你見到對面架泥頭車風馳電掣咁向我方向嚟緊,我個軚向右轉少少,大家就可以做帛金畀我啦。

夢想之旅(三)之路線揭盅
(寫於20/4/2013)
去到暑假會有啲單層12米金巴揸吓,真係唔簡單㗎,個司機位彈吓彈吓,舒服到好似氣墊船咁。

夢想之旅(四)之最後一課
(寫於28/4/2013)
唔覺唔覺,咁就過咗18日training啦,放埋今日假,聽日就正式實現我嘅理想,去載我第一個乘客。我好耐冇試過咁想返工啦,哈哈。

夢想之旅(五)之開工大吉
(寫於29/4/2013)
我真係好驚有日會有人叫我「司機叔叔」……今朝有個小學生同佢媽咪搭車,好彩媽媽指導佢叫我「司機哥哥早晨!」如果佢叫聲「司機叔叔」,我諗我都真係唔係好笑得出。

夢想之旅(六)之諗唔到有咩title wor
(寫於7/5/2013)
短短七日,我收過嘅失物都有好多款,包括一張學生證,一整袋飯壺,一整袋臭衫等等。
我成個禮拜返工都好開心,發覺自己如果真心鍾意做嗰樣嘢,係唔會覺得悶㗎。

夢想之旅(七)之日夜顛倒
(寫於17/5/2013)
返咗兩個幾禮拜工,最鬼辛苦當然就係每日要四點幾就起身啦。呢啲生活終於可以暫時告一段落,因為九巴規矩,除咗一啲特別情況,每個月嘅月中之後就會轉更。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130521/18266412

網友力讚「追夢好過做鹹魚」
按此在新窗口浏览图片
Gary的好友到巴士站探班,並拍照留念。馮國良攝

【大獲鼓舞】
「9A狀元棄厚職追夢揸巴士」報道昨日一出,引起不少網民的迴響。主人翁Gary在facebook寫的「夢想之旅」網誌,紛紛收到好友讚like,Gary表示受寵若驚。

有網友稱受到Gary追夢故事的鼓舞,其中吳先生表示:「有如暮鼓晨鐘……對好多浮沉人生的人注入正能量,反思當下自己的位置。」

亦有網友慨嘆,寧追尋夢想而不追逐金錢,原是西方先進社會平常不過的事,但在香港這功利社會卻變成稀有奇蹟。

欣賞甘願放棄精神

但大多網友都欣賞Gary甘願放棄的精神,因「快樂比金錢重要,這才是人生」、「好高興仲有這樣的人,敢於追夢」。

網友Pal更說:「追尋自己夢想,好過做鹹魚。做巴士車長不見得低下,反之做金融也不見得高尚。」
亦有網友冷言冷語指Gary太儍,暗示「睇他做得幾耐」,但瞬即被其他網友譏諷指這些人不識夢想為何物。

網友Ryan表示:「追求自己夢想,自己覺得快樂就行,不用對任何人交代……為了金錢、名利而放棄夢想才是最可悲。」
《蘋果》記者

沒有留言:

張貼留言