2014年7月11日 星期五

難敵貴租關閉本店 仍堅持售賣敏感書 榆林書店為公義撐下去

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20140710/18794921

按此在新窗口浏览图片
榆林書店總經理徐美玲表示,樓上書店經營環境大不如前,加租難以負擔。
陳奕釗


【本 報訊】灣仔會展書展舉行前夕,再傳來老牌樓上書店關店噩耗。有17年歷史、擁有兩間分店的榆林書店,受大型連鎖書店、自由行效應衝擊,再加上遭大幅加租逾 一成,壯士斷臂關閉本店,結束售賣簡體書的業務,只餘一間分店繼續撐下去。榆林創辦人稱,一定會守住代表本地文化的書店,讓巿民有選書權,「喺呢度一定可 以買到佔中書」。 
記者:蔡朗清

榆林書店總經理徐美玲表示,書店在旺角開業17年,經歷三次加租,位於唐二樓的本店最初被加租一倍,逼遷至8樓後,三年前又被加租八成,再搬至旺角荷李活商業中心15樓現址。「雖然叫做二樓書店,因業主加租,書店越搬越高」。

中資集團全年減價搶客

她說,今次加租一成多,幅度較過往算是溫和,但現時樓上書店經營環境大不如前,加幅已難以負擔,「過去三年,流失咗嘅客人高達三成,好多時要蝕」。

她 續稱,內地自由行旅客湧往旺角,令區內租金飛漲,更要命的是,書店距港鐵站較遠,街頭擠滿旅客,令上樓購書顧客卻步,「啲熟客話條街逼到上唔到嚟買書」。 她又說有中資背景的聯合集團旗下三聯、中華、商務書店等合共逾40多間,佔本港綜合書店八成巿場佔有率,近年幾乎全年減價搶客。

徐美玲表 示,樓上書店走向夕陽,但是會繼續經營下去,8月結束本店,只餘下旺角港鐵站附近分店繼續經營。樓上書店並非只是求賺錢,而是提供各類書種供讀者選擇,榆 林會繼續售賣被視為題材敏感的書籍,「讀者喺呢度一定買到佔中、西藏人權狀況書籍。喺呢個不公義社會氣候,會喺書展重點推介一本叫《公義》嘅書,樓上書店 最終命運,要睇讀者會否撐我哋」。

出版社次文化堂社長彭志銘指出,中資集團壟斷本港出版、零售及發行業務,操控本港書種選擇,「一啲題材 敏感嘅書如近日佔中書、講及西藏人權書等『被低調處理』。佢唔會唔賣,但會放喺唔明顯位置,賣一陣就收番。獨立經營的樓上書店存在就顯得好重要」。發行商 里人文化事業副總經理陳國華補充說,本港出版的書籍只有實用書、工用書,「本地作者只係會出好似一啲醫學書,教人烹飪等。啲敏感政治書冇人發行冇人上架, 啲作者寫嚟做乜?題材狹隘,最終受害係巿民」。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20140710/18794927

書展成小店救命草

按此在新窗口浏览图片
政治題材敏感的書籍較難在本港找到出版社發行。

【本報訊】本港書業從出版、發行至銷售,遭中資集團操控,每年一度書展成為中小型書店的「救命草」。榆林書店總經理徐美玲說,公司全年業務能否有錢賺,便靠書展一役。

平日收支平衡已不俗

徐 美玲表示,經營樓上書店,平日業績能收支平衡已不俗,「好多時要蝕,所以我哋要靠書展賺錢同吸新客,我哋會將所有新書擺喺書展售賣,書展就係一個大型零售 店,畀唔同階層人士入嚟買書」。她說,今年主辦單位推出入場新安排,在首兩日以正價入場的人士,憑票於18至20日晚上7時後免費入場一次,希望能增加書 展夜場人流。

出版社次文化堂社長彭志銘指出,本港的書展只能叫做「書墟」,主要是買賣書籍的地方,「呢啲就係香港讀書文化,想嚟掃100蚊一袋嘅書,現實係,香港被中資書商壟斷情況下,我哋出版商好靠呢個書墟,銷售一啲題材敏感嘅政治書」。

沒有留言:

張貼留言