2016年3月25日 星期五

梁振英當選四年 民望未見底 嬲嬲創新高

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160324/19542466

按此在新窗口浏览图片

【CY四年】
【本 報訊】「落力為你好,得不到分數。」特首梁振英任內低企的民望,正是其施政寫照,4年前他曾挾「高民望」獲689票選委票當選,不過上任後,民望迅速暴 瀉。沒有一人一票的政制,民意或許無法充份表達,鼓吹創科的梁特尚有網絡世界為鏡,自facebook上月底推出畀「嬲嬲」功能,梁特個人專頁「獲嬲量」 突破100萬,每次發帖「萬嬲」無難度。梁任內對社會議題忽冷忽熱,令人難以觸摸,他對市民的關懷,對捍衞核心價值的決心,「可能到某日會知道」。
記者:鄭啟源

按此在新窗口浏览图片






造王者多拒表態撐梁
資深梁粉:CY肯定爭連任


按此在新窗口浏览图片
劉炳章

【本 報訊】2012年3月25日,梁振英「逆轉勝」,以後來居上姿態,壓過唐英年及另一候選人何俊仁,登上特首寶座。回歸後,首兩任特首都能成功連任。雖然特 首跑馬仔未展開,資深「梁粉」劉炳章已放風,除非中央出手制止,梁振英幾乎肯定會角逐連任。梁班子過去4年表現,社會滿意程度從其民望已可略知一二,本報 近日訪問多位4年前有份「造王」、提名梁振英入閘的選委,多人拒表態挺梁,更有選委表明鼓勵其他有心人加入競爭。
記者:鄭啟源 呂浩然

特 首跑馬仔賽季即將開鑼,曾為梁振英競選辦要員的資深「梁粉」劉炳章,在傳媒茶敍中漏口風:「除非阿爺阻止,以佢認識嘅梁振英,肯定會競逐連任。」劉炳章直 指,已預料社會將開始向梁振英追債,盤點其政綱如何走數,認為梁客觀上在房屋、扶貧等方面交出功課,有成績再戰特首寶座。不過他承認,梁民望低迷,以及與 中共關係密切的「原罪」,將成為梁爭取連任的弱點。

除非阿爺阻止

過 去4年香港社會諸事不順,社會撕裂走向兩極,輿論將矛頭指向梁振英的強硬管治手法。劉炳章與梁振英識於微時,他在茶敍中不時為好友辯護,指梁政府的多項民 生政策,在當初公佈競選政綱時是獲得社會支持,但梁當選後卻出現議會拉布等無法預期情況,「好多時候政治考慮多過現實考量,唔係一個人可以孭晒喎,我就覺 得佢交足功課」。

梁振英初上任,表明任內房策是重中之重,但現在樓價高企,上車依舊艱難,公屋輪候冊越排越長。劉炳章辯稱,長策會確立48萬建屋目標,現時已找到足夠興建46萬戶房屋的地皮,公私營房屋建屋比例改6比4亦已配合需求,「就算做唔到十足十,房屋方面已做足九成」。

但 劉承認,梁振英如何落力,民望上也得不到好分數,低位徘徊的民望或會是他競逐連任的包袱,「觀感係好主觀,但客觀睇,佢(梁)真係做咗好多嘢」。他又指, 與中共關係密切也是梁爭取連任的弱點,「好多人唔鍾意共產黨,就會將不滿投射喺佢身上,太後生與中央拉上關係,呢一樣係佢嘅原罪」。

梁振 英要競逐連任,也必須為現時嚴重撕裂的社會拆彈,劉炳章說:「香港好多矛盾,可能到香港真係衰咗之後大家先會珍惜。大家要諗,係咪換咗CY就可以解決問 題?你唔鍾意CY就冇辦法,客觀評價佢有心有力,真係唔會比人差。」他更強調,梁是敢於向地產商「SAY NO」嘅特首。

劉炳章又表示, 以他對梁振英的多年了解,「除非阿爺阻止」,否則梁振英一定會角逐連任。但是兩會期間京官一律封口,不少政界中人未能探到中央口風,劉炳章相信9月立法會 選舉結果,將成為左右來年特首選舉的轉捩點,「如果建制派大敗,到時要搵人承擔責任,好大可能由CY承擔啦」。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160324/19542500

測量界:梁得罪唔少人
按此在新窗口浏览图片
潘永祥

專 業界別中,建築、測量及都市規劃界算是當年梁營票倉。城市大學建築科技學部高級講師潘永祥是提名者之一,梁執政將近4年,土地開發引起盲搶地批評。潘永祥 認為,梁的房屋及規劃政策其實貫徹其政綱目標,以「走數」形容並不準確,只不過要推行「梁策」,實在不容易也非想像中順利。

有票也不提名梁

潘永祥直指,施政困難與特首的個性有關,「佢性格好急,覺得一件事係要做,就好快要見到成果。強勢下,官員唔太開心,民間亦未必接受」。梁班子治下,多項民生政策都有類似問題,「如果係其他老油條政客,有反對聲音就拖慢做,打個折頭減規模。但係梁執着,結果得罪唔少人」。

特 首跑馬仔賽季又將展開,潘永祥未考慮會否再參選選委,並說就算有票也不會再提名梁,「我提名係以達致有競爭性選舉為原則,佢(梁振英)爭取連任實會夠票, 傾向幫其他合理候選人」。至於投票時也不保證挺梁,「要睇晒成個Package,唔係有心有能力就得,都要睇埋政治手腕好唔好。做唔到社會和諧,有心做事 都未必有用」。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160324/19542520

漁農業:未必會再揀佢

按此在新窗口浏览图片
李良驥

梁 振英4年前深受漁農界歡迎,提名時60票選委票,他囊括57票。界別選委新界養雞同業會副監事長李良驥解釋,前任特首曾蔭權主政年代,香港社會欠缺朝氣。 特首選舉時,無論提名或投票階段都毋須掙扎,「唐生係曾班子成員,可以估到佢做特首,香港會繼續係點」。相反,一度為提名票告急的梁振英出身基層,對漁農 界而言相對有共鳴,出身基層的人,更能體會低知識水平勞動人口的苦處。

「佢唔識玩政治」

李 說當時香港產業政策一池死水,梁有改變的形象,是當時較好選擇,「我冇後悔過揀佢,亦唔覺得梁振英有做錯」。惟梁上任後,香港社會撕裂,李認為與梁政治智 慧不足有關,「佢唔係一個識玩政治嘅人,搞到做咗特首有好多人反對佢。其實我覺得佢做嘢OK,扶貧有成績。但係從政就係要夠圓滑,有政治智慧先會做得 好」。「梁特首個人有原則,但唔圓滑,有好多掣肘,搞到好難做落去」。他指,雖然目前未有競選人選難以評價,但自己並非百分百保梁,或將選票給予更理想人 選,「如果有更理想競爭者,我未必會再揀佢(梁)」。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160324/19542543

建制派:特首應有胸襟

按此在新窗口浏览图片
葉國謙

新任行政會議成員民建聯葉國謙認為,特首梁振英應有胸襟向「對頭人」釋出善意,團結不同人士;又承認若梁做不到這點,他連任特首對港非好事。多名昔日提名梁入閘選特首立法會議員,再被問到是否支持梁連任,全部不肯表態。

何俊賢:挺梁言之尚早

葉 國謙昨接受電台訪問時指出,作為特首需考慮向「對頭人、泛民」釋出善意,有團結人民的胸襟,「如果唔解決到呢個問題,社會嘅撕裂上面都係會影響到施政」, 主持人追問葉,若果梁做不到而連任是否並非好事,葉即說「可以咁講」,「因為行政長官係香港最高嘅負責人,咁呢點係有咁嘅責任」。

曾於 2011年提名梁振英參選的民建聯何俊賢、工聯會郭偉強被問到是否支持梁連任,均不肯表態,只說言之尚早。何雖認同梁在房屋、雙非問題上的成績,但認為其 政治手法是否合適見仁見智。郭則表明要得到其支持,特首候選人須在標時等勞工議題上提出具體解決方法。同樣有提名梁的旅遊界姚思榮亦指,要看清楚形勢才決 定是否挺梁,又暗批梁拒聽意見,促梁「唔好太過將自己嘅諗法套喺政策上」。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160324/19542566

高教界:只懂有火撲火

按此在新窗口浏览图片
熊永達

上屆特首選舉,梁振英的提名名單中亦有少數泛民選委,包括民主黨黨員、高等教育界選委熊永達。熊指,當時泛民何俊仁已夠票入閘,形勢上另一候選人唐英年又幾乎篤定當選,為鼓勵選舉真正有得鬥,便選擇提名告急的梁振英。不過他強調:「我絕對冇投票畀梁振英。」

指選委作用有限

熊 永達說,作為少數有自由意志選委,當時決定提名的想法相當簡單,「想真係有得跑下,到投票嘅時候又會唔同,咪畀機會佢(梁振英)跑吓」。往後情節市民或許 印象猶深,唐、梁二人相繼被揭僭建,梁更在論壇中,被唐踢爆要以防暴隊對付示威者,「雖然有冇我提名票都差唔多,但真係多咗好多激辯競爭機會」。

對 於過去4年梁班子施政,熊形容情況與回歸後歷屆政府相同,只懂有火撲火。熊連任高教界選委多年,對於選委的作用有限,他亦感意興闌珊,打算趁即將退休不再 角逐選委。當日有份提名梁振英的泛民人士,包括公民黨吳永順、教育界周慧珍、衞生服務界周昭賢,及屬泛民友好的宗教界毛祺昌。

 

沒有留言:

張貼留言