2015年12月7日 星期一

梁:網絡23條拉布無補於事 以創科局為例 「最後都係通過」

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20151207/19402464

按此在新窗口浏览图片
有市民在旺角擺放展品諷刺「網絡23條」扼殺網絡作家。何家達攝

【本 報訊】版權條例修訂草案的立法進入最後直路,特首梁振英再度開腔促盡快通過,又以創科局最終仍是通過為例,指拉布於事無補。人力陳志全認為政府並非全無讓 步空間,故此「明知未必可以拉死都會盡力」,迫使政府在民意壓力下讓步。專業團體前線科技人員表明,若政府在周三恢復二讀前仍未釋出善意,將支持拉布。
記者:白琳 馬志剛

按此在新窗口浏览图片
特首梁振英

特 首梁振英昨被記者詢問是否硬推版權草案,梁聲稱願意聆聽反對議員意見,但市民對拉布怨氣相當大,「拉布拉咗3年,香港損失咗3年,我哋所有創新及科技工作 做慢咗3年,到最後都係要通過」。他強調政府讓市民有表達意見和發揮創作自由的空間,同時應保障版權持有人。近年他與外國企業、政府及商會會面時,對方都 希望香港盡快通過草案。創科局長楊偉雄昨沒回應記者就版權草案提問。

人力:拉唔死都會盡力

按此在新窗口浏览图片

人 民力量議員陳志全解釋,每次拉布都是針對重大及富爭議議題,又或政府一意孤行要推的法案或撥款,「最大意義係引起市民關注,唔好快刀斬亂麻就過咗」。他將 就版權草案提修正案,建議加入開放式豁免,即引入美國公平使用原則,又謂政府其實有讓步空間,「政府都冇話唔得,只係叫我哋袋住先,下一階段檢討。可能因 為梁振英性格,有得讓都可能唔畀讓」,又指「明知未必可以拉死都會盡力」。

陳志全稱他個人也希望草案盡快通過,但前提是創作自由得以保障,「政府成日話要跟外國,點解豁免就唔跟外國標準?即係你鍾意嘅就跟?」他公開呼籲所有民主派議員在二讀積極發言,「每人10分鐘,10人同40人發言已經好唔同」。

前 線科技人員成員黃源浩指,業界日常須接觸網上版權問題,現時草案對創作自由的豁免不足且落後,而開放式豁免在美國已實行30多年,「政府成日話搞創新科 技,點解法例咁落後?英國版權法已經冇乜前瞻性,草案寫咗10年,個豁免都未同英國睇齊」。但他希望政府承諾日後不會向網民同時控以刑事侵權及不誠實使用 電腦,「如果政府要玩嘢,其實都幾恐怖」。

黃源浩認為議員黃毓民的九百多條修正案是令中英文譯本更清晰,內容合理,不算拉布。若政府於周三前仍未釋出善意,他們就支持拉布,給予政府時間考慮泛民提出的修正案。對於政府稱版權法不能再拖,黃反問政府「點解?家唔即刻做好啲?」

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20151207/19402469

長毛被圍 范國威質疑有人故意挑起矛盾

按此在新窗口浏览图片
梁國雄前日在旺角出席反「網絡23條」活動時被市民包圍。

【本 報訊】網民上周六舉行反網絡23條街頭記招,經常在立會拉布的社民連議員梁國雄(長毛),突被部份參加者指控沒為此議案拉布,他即場澄清已答應議員黃毓民 拉布但仍遭包圍,之後有人在網上繼續指摘長毛不拉布。新民主同盟立法會議員范國威昨稱,「如果係刻意地策動包圍長毛嘅行動,我認為係好可恥」。

長毛事後在facebook撰千字文章回應事件,強調提交修正案是拉布方法之一,但更重要是於二讀討論中冗長發言,「我答應咗毓民嘅嘢係永遠都有效,就係我會同佢一齊拉布」,然而終有一日被剪布,要拉倒法例必須靠議會外群眾運動,使贊成票不過半數,或迫使政府收回條例。

民主黨不參與拉布
范國威昨質疑有人故意挑起矛盾,「事後我睇短片,明明長毛已回應佢會拉布,但市民聽唔入耳,不斷圍住佢,我覺得好可惜」。他質疑有人把視線轉移引內部矛盾。他強調支持公民黨郭榮鏗、工黨何秀蘭和人力陳志全的修正案,若任何一個被否決,他都會反對原議案,亦會積極拉布。

民主黨主席劉慧卿則指,該黨不贊成包圍別人及使用粗言穢語,亦不希望立會大樓周三外面有衝擊致受傷。她指民主黨不會參與拉布,但強調該黨「有嘢講就會講,我哋民主黨頂天立地,清楚知做咩及點做,文明社會要尊重,唔係你唔做就圍你搞你」。
■記者白琳、姚國雄

沒有留言:

張貼留言