2016年11月21日 星期一

80後拍傘運紀錄片  《亂世備忘》戰金馬 三伯樂居功

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20161121/19840573

80後拍傘運紀錄片 
《亂世備忘》戰金馬 三伯樂居功



張鐵樑、崔允信和不願出鏡的任硯聰為《亂世備忘》監製。夏家朗攝

【本報訊】台灣金馬獎頒獎禮本周六舉行,小本獨立製作《亂世備忘》衝出香港,入圍最佳紀錄片。背後3個監製,都是80後導演陳梓桓的伯樂。低調商人任硯聰由觀眾成為投資者;電影節專家張鐵樑協助推到國際影展;導演出身的影意志藝術總監崔允信,爭取主流院線公開放映,「未來香港,不乏題材,因為太多不公平、不公義的事」。
記者:呂麗嬋

備受好評的《亂世備忘》,獲提名港人熟悉的金馬獎,再下一城,「之前影片喺台灣電影節播,觀眾反應熱烈,這或與太陽花學運,與香港傘運命運相連有關」。已經身在台灣的陳梓桓直言,冀藉提名吸引更多港人關注,得獎與否都算超額完成。

片中20個「備忘」,近距離捕捉傘運的青春與堅持,舉重若輕,讓觀眾從年輕參與者身上找回消逝的信念。《亂世備忘》是任硯聰首套投資製作,他是超級影迷,趁映後座談主動接觸陳梓桓。那是2015年中,陳希望整理傘運片段,紀錄歷史。「開出嘅金額又不多,就一口答應。」但從商的任承認亦有掙扎,「片尾嘅工作人員名單,最初我堅持只出英文名,因為我心諗『張回鄉卡冇印英文名』,但睇完試片,我猛問自己『點解要咁驚?』」。

這種陰霾,大抵是低氣壓下香港的現況。影意志藝術總崔允信謂,仍努力爭取主流院線放映,「之前獨立放映咗超過20場,逾半爆滿,根據我嘅經驗,就算只係攝期,正常嚟講都一定可以喺大銀幕上映」。現實是各大院線回應寥寥可數,「有院線回覆話到2017年前都冇期,但你好難一口咬定係咪因為政治因素……如果攞埋金馬都上唔到大銀幕,連一、兩場都播唔到,訊息就更加明顯」。

有說成也《十年》敗也《十年》,《十年》熱潮令大院線更趨保守,擔心惹麻煩,崔反問:「金像獎之後,《踏血尋梅》都有機會再上畫,反而《十年》完全失蹤,反映到咩呢?」,「或者樂觀啲咁講,佢哋只係唔想做第一個放映,只要打開咗個缺口就唔同講法」。

港公映無期 遊走海外影展


《亂世備忘》電影海報
港公映無期 遊走海外影展


港暫公映無期,博士論文研究電影節的監製張鐵樑為《亂世備忘》穿針引線參與海外影展,傘運題材在港是燙手山芋,在國際則備受關注。過去半年《亂世備忘》遊走捷克、溫哥華及台灣,「係一個影展介紹另一個影展,累積口碑」。「備忘紀錄嘅,唔係大台、唔係明星。好似物資站,台灣嘅觀眾反映,喺太陽花學運,呢班人仿似被遺忘,引起好多討論」。社運初哥既驚又想參與的心理狀態也引起共鳴,「好多人覺得傘運失敗,唔想面對,但唔少人睇完,話諗起當初點解會參加,甚至搵到重新上路嘅力量」。「獲提名已係大嘅鼓舞,既然喺台北,無論輸贏,點都會去夜市慶功」,為他人作嫁衣裳的阿鐵笑着說。

《亂世備忘》部份參與影展

•台北金馬影展
•TIDF台灣國際紀錄片展
•溫哥華國際電影節
•捷克Jihlava國際紀錄片電影節

資料來源:《蘋果》資料室

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20161121/19840580

「此時此刻更需紀錄片」



紀錄片《亂世備忘》以傘運為題材,講述數名年輕人的抗爭故事。劇照

【本報訊】7部傘運紀錄長片陸續完成公映,每部傘運片都有不同時間起點,《未竟之路》始於9.22罷課;《幾乎,是革命》始於2013年初佔中方案誕生;《撐傘》則從1997年香港主權移交的經典畫面作起點。陳梓桓的《亂世備忘》則追溯到他出生的1987年,滲進個人成長經驗,書寫他對雨傘運動的備忘,「紀錄片嘅興衰、多唔多人拍,同一個地方的環境有幾差有關」,曾說「香港此時此刻,更需紀錄片」的陳梓桓這樣總結。

路難行但不孤獨

六四那年,梓桓兩歲。「剪緊《亂世備忘》期間,喺屋企搵到好多錄影帶,右下角標示日期同時間,感覺好奇妙,89年6月,我喺動植物公園玩緊,小朋友嘅我,根本唔知道呢段時間對香港原來係咁重要。」超現實的平衡時空就如國慶煙花與催淚彈之夜交錯的鏡頭;又好比片中抗爭主角感嘆離開佔領區,就發覺香港生活正常,好像無事發生,讓他看到鏡頭下的真誠記錄何其重要,「當初參與佔領,每個人都用自己嘅方式參與,可能最終係冇用,但有啲嘢確切留低咗,這正係我當初跟拍嘅原因」,「係遇上好多困難,感謝Peter(任硯聰)資助後期製作,絕對係雪中送炭,幫忙影片調色與音樂嘅朋友,都係半義務咁幫手,呢筆錢令我有能力以比較合理嘅人工畀番佢哋」。他也感謝崔允信,讓他走上獨立創作之路。

「搵唔到公開院線放映,過去半年,都係以打游擊方式獨立放映,由租場、票務到宣傳,一啲都唔容易」。公映逾20場,紀錄片在港被定性為小眾文藝,加上社會分裂,就是參與者對傘運的評價亦嚴重分歧,「香港需要有鏡頭,紀錄今日發生嘅嘢,係時代畀我嘅責任」,「喺我身邊,其實越來越多人用鏡頭記錄當前香港,我好肯定路難行,但一定唔係一條孤獨嘅路」。
■記者呂麗嬋

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20161121/19840583

停工半年 父母支持


導演陳梓桓曾走進佔領區拍攝。資料圖片

【本報訊】「選擇呢種創作模式,自然會搵到繼續維持嘅方法,有啲朋友教書、有啲朋友拍廣告,我就主要接剪片嘅工作補貼生活。」停工半年完成執導《亂世備忘》,行將男人三十的陳梓桓,慶幸得到父母支持。

陳稱,「爸爸係開明嘅人,但一定會有擔心,擔心你收入、擔心你維持唔到生計,但都係自己嘅選擇,所以任何獎項提名,對我嚟講都好重要,係對我創作嘅肯定,唔係佢哋支持,根本行唔到落去。」

9.26公民廣場外認識主角

曾參與主流電影製作,包括《奇幻夜》剪接,梓恒遊走於主流與獨立電影之間,先後畢業於城大政策及行政學系及浸大電影、電視及數碼媒體碩士,拍過兩部「偽紀錄片」:《香港人所不知道的》針對東江水問題,《作為雨水:表象及意志》講氣候對社會運動的影響。128分鐘的《亂世備忘》是其首部紀錄長片。

影片追蹤傘運幾個抗爭青年的故事,以20段「備忘」連結。2014年9月26日,警察推進,拿着攝錄機的梓恒被推到學生防線前,遇上幾位被訪者,「嗰晚黃之鋒衝入公民廣場,我企喺中信大廈門口嘅馬路,右邊係學生,左邊係警察,夾喺佢哋中間兩個鐘,就係咁我認識咗佢哋,而佢哋亦陪我走過呢場運動」。被時代選中的一代人,信焉。
■記者呂麗嬋

沒有留言:

張貼留言