2014年9月11日 星期四

疑伺服器出錯 陌生人可收看畫面 IP Cam無設密碼 家中「真人騷」任睇

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20140910/18861242

按此在新窗口浏览图片
Anna對於在IP Cam看到他人的家居畫面十分震驚。麥超億攝

【本報訊】網絡攝錄機(IP Camera,又稱IP Cam)可透過手機隨時隨地遙控監察,近年成為不少家居和辦公室的防盜好幫手,但有用戶因為無設定密碼,令私隱變成「真人騷」。有專家指用戶忽略設定密碼重要性,當伺服器出錯,猶如中門大開,相當危險。
記者:潘婉玲

「我睇到人,點知有冇人同時睇緊我?」Anna(化名)於一年前在灣仔一個電腦商場,以780元購得兩個網絡攝錄機,放在客廳和睡房監察兩歲女兒在家中的情況,一直相安無事。惟上月中,Anna開啟手機發現睡房的攝錄機畫面,竟顯示陌生人家中的客廳。

「當 時突然閃一閃,去咗人哋屋企;再閃,去番我屋企;跟住又閃,去番人哋屋企」。Anna表示,連帶攝錄機編號也轉變,從原本的4193,變成4194。她向 記者展示手機畫面,清楚看到兩名男子赤裸上身與另一女子在客廳吃飯,並以廣東話交談,一隻疑似貴婦狗於室內遊走,亦一覽無遺。從客廳格局看來,應是公屋單 位。

有聲有畫可zoom近睇
按此在新窗口浏览图片
Anna一向將其中一個IP Cam放置床邊,擔心成為「真人騷」主角。

Anna 更嘗試將對方的攝錄機鏡頭左右旋轉,望引起對方注意,讓對方得以處理,「我想佢哋知道我睇緊,但佢哋完全唔覺。如果我想,我直情可以zoom近去睇!」最 恐怖是攝錄機有聲有畫,更可錄製畫面,她擔心自己的私隱也同時外洩,因她睡房的攝錄機放於床邊,對正洗手間,隨時成為「真人騷」女主角,「我沖完涼乜都唔 着就咁行出嚟」,她隨即將IP Cam拆走,關閉所有鏡頭。

對科技一竅不通的Anna坦言,當年安裝網絡攝錄機,只按說明書指示下載手機 程式後,輸入機身編號,連接家中無線網絡(WiFi),過程只須數分鐘,惟她並沒為攝錄機設定密碼,「成個過程都冇叫我set密碼」。她事後到店舖查詢, 店員卻一問三不知,稱事件聞所未聞,「佢哋講咗句『可能個server有問題』」。Anna認為事件荒謬,望能引起公眾關注,「好多媽媽都會用Cam,我 想大家知道呢個問題」。

該款網絡攝錄機的代理商訊靈科技回應,公司產品從沒出現類似情況,而投訴人從沒向公司反映,故需要更多時間進一步了解,再作評論。

儲存及發放畫面屬刑事
律師梁永鏗指出,無論對方有否設定密碼,投訴人此舉已可能觸犯個人資料私隱條例,「正如你見到人哋冇鎖門,你入咗去覺得『唔錯喎,用吓你啲嘢先』,咁係一定唔得」。

梁又警告,假如將有關畫面儲存及發放,更須負上刑責,最高刑罰可監禁五年。

用家心聲

按此在新窗口浏览图片
不怕被偷窺
譚先生:「客廳安咗IP Cam留意小朋友,600幾蚊,喺深水埗買,有設密碼,唔擔心俾人偷睇,因為客廳冇乜私隱好睇。」

按此在新窗口浏览图片
公司責任大
吳先生:「有用Webcam,但冇設密碼,我覺得最大責任係間公司嘅伺服器,如果俾人hack咗,設密碼都冇用。」

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20140910/18861244

四分鐘安裝 越方便越危險

按此在新窗口浏览图片
有店員推銷IP Cam時強調安裝過程方便,毋須輸入密碼。周子惇攝

【本 報訊】平價IP Cam成行成市,記者到過深水埗鴨寮街多間科技店,發現價錢普遍從300多至700多元。其中一店員向記者力銷300多元的鏡頭,聲稱備有夜視鏡、可旋轉 鏡頭、對話等功能,安裝過程極方便,「插網線,電話一掃個QR Code就得,唔使密碼,成個過程四分鐘搞掂」。店員隨即以手機示範,「嗱,一掃部Cam個QR Code就搞掂,?家就用得喇」,但無提及保障私隱的安全問題。

而另一間科技店店員則推銷較貴價型號,但同樣沒提及加設密碼。直至記者詢問,店員才表示:「你可以自己設密碼,但我自己未試過,等我搵一搵。」

用雲端賬號較安全

越 方便其實越危險,幾乎每月銷售逾千部IP Cam的生產商壹壹科技行政總裁陳國良指,平價IP Cam安裝時,需存取家中的WiFi資料,包括IP地址,「如果你嘅舊IP轉咗,但伺服器仲係保留舊IP,而舊IP俾人用咗,就會去咗人哋嗰邊」。陳教 路,用戶可選用有品牌保證的公司IP Cam,因用家要先開立雲端賬號及設定密碼,再為IP Cam設密碼,更可將影像儲存於記憶卡,而不經伺服器,進一步保障私隱安全。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20140910/18861246

WiFi不設防 如私隱大解放

按此在新窗口浏览图片
方保僑提醒用家,要經常更改家中WiFi路由器密碼。

【本報訊】對於有IP Cam用戶的手機看到他人家中畫面,香港資訊科技商會會長方保僑指出,一般巿面上出售的IP Cam,其編號跟家中IP地址會同時上載,並儲存於攝錄機的總伺服器;若使用者沒有設定密碼,而伺服器系統突然出錯,亦很有可能看到其他攝錄機的影像。

方保僑說:「系統有問題,機身編號可能會跳咗去第二支Cam,如果雙方都冇用密碼,就有可能睇到人哋支Cam(攝錄機影像)」。

路由器不宜長開

不 安裝網絡攝錄機,卻不代表百分百安全。因為部份市民沒有為WiFi路由器設定密碼,等於私隱大解放,「如果黑客進入你嘅WiFi網絡,其實你屋企好多嘢都 睇到,電腦、手機、鏡頭,所有嘢都有辦法存取。你屋企嘅私人網絡,其實赤裸裸俾人睇緊」。方強調,貪方便24小時開啟路由器,乃大錯特錯,「畀咗好多時間 人哋撞你個密碼,今日撞唔到,聽日都可以繼續」。

他提醒,用家須定期為路由器、網絡攝錄機等更改密碼,「密碼要盡量複雜,唔好貪易記」。外出時亦要關閉WiFi,所有鏡頭不要放在睡房等私隱度高的地方,不使用時應將鏡頭封閉。

沒有留言:

張貼留言