2014年6月17日 星期二

行善獲特赦「每一日都係賺番嚟」 死囚重生變書法家

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20140615/18759491

按此在新窗口浏览图片
寶叔為扶貧社企「香港加油」義寫食油招紙,「加油」二字,勉人勉己。梁志永攝

【本 報訊】只讀過三年書,但他的墨寶,卻遍佈全港。由中環萬邦行名醫,到油麻地街坊醫生,牆上掛着的「仁心仁術」,大都出自他手筆。最近,他又為扶貧社企「香 港加油」義寫食油招紙,「自己都窮過,勉人勉己,梗係好」。如果人生有一條分水嶺,他說下半生遇到的,都是好人。兩度因謀殺被判死刑,卻因一次行善獲特 赦,「今個月27號,係我出獄20周年」。人生另一個生日,刻骨銘心,只因要追回24年的光陰。他,是福音書法家林寶。
記者:呂麗嬋

「唔怕死,因為已死過翻生」

寶 叔78歲,仍馬不停蹄,「我咁嘅年紀,時間無多」。早上入學校主持講座,下午義教小孩子畫畫,之前又獲懲教署邀請,到赤柱監獄與即將畢業的職員分享,「見 到我重獲新生,啲職員感受到工作嘅意義,對啲犯都會好啲」。兩度被判死刑,前無古人,也肯定後無來者,「我唔怕死,因為已死過翻生,若有日畫廊休息,就代 表我已返回天家」。

寶叔的畫室,在油麻地一幢舊式商業大廈,同層還有跌打館。甫入畫室,除了字和畫,書櫃上還有幾張「黑獄」唱碟,「寄賣 嘅,絕版貨!」眼前的寶叔個子小、和善可親,很難想像曾是殺人重犯。回首前塵,他說做錯了,再難堪都要面對,「人生禍福難料,以為死到臨頭,點知唔死得; 以為賺好多錢,不可一世,原來大禍臨頭」。

寶叔的故事就像無數上一代香港人的故事,「24歲先偷渡嚟香港,細個住喺珠海,生活好苦,望過 對岸,好羨慕,覺得呢度乜嘢都有」。朋友有親戚接濟,他無人無物,由月薪30元包食包住茶餐廳雜工做起,一出糧就寄錢返鄉下,有人介紹到酒樓做樓面,隨傳 隨到,「嗰個年代,肯捱肯搏就得,後來做埋買手,油水多,儲到三萬蚊,六十年代,呢筆錢足夠喺觀塘買到四個單位」。

「工字不出頭,有大志 嘅,都想做老闆」。人望高處,命運改寫。「錢易賺,心好雄,六、七十年代,人人追求屋企有個電飯煲、有把電風扇,攞晒全副身家同人夾份做生意,代理家庭電 器」。只一年,拍檔就以「生意唔好」為由,三萬積蓄化為烏有。「覺得有人唔熟唔食,有個朋友話識人專收爛賬,六四對分,諗住好過乜嘢都冇,就答應咗」。

按此在新窗口浏览图片
寶嫂不願改嫁,守候丈夫24年。

按此在新窗口浏览图片
《遊子吟》是年輕獄友常拜託寶叔寫的詩。

按此在新窗口浏览图片
遇上醫生伯樂,寶叔變成不少診所的御用「寫手」。

「死囚唯一冇嘅,係希望!」
按此在新窗口浏览图片
1998年,寶叔的作品在一慈善賣物會上受到時任特首夫人董趙洪娉賞識。

結 果,小混混錯手殺人,寶叔在睡夢中背上「買兇殺人」罪名。時年1971,他36歲,依例判處死刑。「嗰個年代,冇法援,屈打成招,唔係做戲先有,最對唔住 係老婆,三個仔女,最大嗰個三歲,最細個仔先八個月大」。判刑後被關在獨立囚室,「死囚特別好待遇,有肉有菜有煙仔,唯一冇嘅,係希望!」香港自1966 年起已無執行過死刑,至1993年正式廢除,被獨立囚禁一年後,寶叔獲當時的港督麥理浩特赦,改判有期徒刑三十年。但他謂「執番條命」,卻是噩夢的開始。

「嗰 時未有懲教署,監獄入面分黨分派,啲人知我以前做生意,以為好有錢,成日勒索我。有次個親戚嚟探我,話我老婆喺出面穿膠花,一出糧就遇劫,俾個賊刺傷咗, 瞓喺醫院,我喺監倉乜嘢都做唔到,又遇到嗰幾個人問我要錢,成個人癲咗」。發了狂,搶過利刀,對準肚皮插進去,最後的記憶只剩滿手鮮血。「獄警衝過嚟打暈 咗我,醒後先知搞出人命」。

坐監一年,又再被控謀殺,萬念俱灰的他,但求一死,「警方問我要唔要請律師,我一口拒絕」。活着不存希望,跟 死人沒有分別。1972年,寶叔再次因謀殺被判死刑,他在法庭上自辯,狂爆獄中黑幕,被當時的法官認為精神異常,結果被關進小欖精神病院,「事後諗番,覺 得係天意,我殺咗嗰個係大佬,返去大倉服刑,一樣會俾人打死」。

在小欖,他遇上各式各樣的人。有讀書過度瘋了的大學教授、也有生意失敗神 志不清的大老闆,「相對赤柱,小欖比較自由,你鍾意畫畫,就會畀筆同紙你;你鍾意數錢,就會畀叠假銀紙你數」。在醫院,他遇上失常的「卜卜齋」老師,教他 識字寫書法,沒有墨就用清水寫,無心插柳,竟成就了今天的自己。「當時只為打發時間,冇諗過可以活着出獄」。

「老婆碼頭接船,恍如隔世」

1992 年,坐了廿年監的寶叔,調回石壁服刑,「睇報紙,見到有個男嬰腦生瘤,嗰時喺獄中做嘢,賺到二千幾,都係紙上黃金,寫咗封信畀懲教署,話想捐晒啲錢畀個 BB,點知俾個記者知道,寫咗段嘢,大批傳媒湧到獄中話要採訪我」。在獄中生命輕若鴻毛的小人物,一夜間登上報章頭條!「人生真係估唔到」。更估不到的 是,兩年後他獲當時的港督彭定康破天荒批出特赦令,重返社會。

「那是1994年6月27日」。錯過了七十年代的股災和地鐵通車;錯過了八 十年代經濟起飛,也錯過了悲傷的六四血腥鎮壓,「老婆喺碼頭接船,恍如隔世」。再一次由零開始,他已不是當年由珠海遙望港澳的小伙子,最細的兒子已大學畢 業,他在港大希慎堂找了一份餐廳樓面的工作,在獄中信了耶穌的他,閒時練字抄聖經,路過的學生和教授讚不絕囗,膽粗粗寫好幾張金句,走去金鐘一間宗教書局 兜售。

「禍福無常,開心有人欣賞」

「個小姐好奇怪,但都收咗放喺店寄 賣」。沒一星期,竟然賣光。99年香港冧市,他以1,500元超低價租了小舖位賣畫賣字,又遇上伯樂,「有個醫生經過,大家傾咗陣,佢叫我幫佢寫五張仁心 仁術,即時開票畀我,成萬幾蚊,我接住,手都震埋」。自此,他成了不少診所的御用「寫手」。早幾年,又受惠於公共醫院逃亡潮,私家診所開張不絕,由「仁心 仁術」到「XX聖手」,其門如市。

「人生禍福無常,最開心係有人欣賞」。沒一分鐘閒着的他,邊寫邊說:「坐咗咁多年監,睇唔到三個仔女成 長,又要個老婆受咁多苦,冇遺憾就呃你,但?家每一日都係賺番嚟。」從前那雙沾滿鮮血的手,今天寫出讓人平靜安穩的聖言,「天無絕人之路」,也許老生常 談,但由寶叔說出,卻與別不同,「我唔怕死,只怕時間唔夠」。

沒有留言:

張貼留言