2012年7月10日 星期二

自我提升 婦患精神病10年 醫生:課程包含催眠 後果難料

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20120709/16496237

按此在新窗口浏览图片
嘉嘉10年前參加自我提升課程後,至今仍需到青山醫院覆診。
胡仲邦攝

【本報訊】一名女子10年前參加自我提升課程,不久後患上精神病,吃藥八年,到現在仍要定期回青山醫院精神科覆診。精神科醫生指出,類似課程有集體催眠成份,可能產生難以預計的怪效果,報讀前須三思。目前本港約有八、九家機構提供同類課程,但卻缺乏監管。
記者:胡仲邦 盧勁業

嘉 嘉(化名)於2002年參加了一個為期五天的 Life Dynamics自我提升課程初級班,她憶述上課期間,不時要與其他學員盡訴心中情,導師經常挑動學員情緒,「一時要盡力鬧人,要拍枱拍凳,同學情緒好波 動;一時又要同其他人互攬,畀機會男仔攬女仔,乘機抽水。」

須定期到青山覆診

按此在新窗口浏览图片
上堂時,導師會挑動學員情緒,又要求與其他學員互攬。
資料圖片

須定期到青山覆診

大 部份課程於晚間開始,「實有人因為加班而遲到,不過導師唔理,只係鬧學員點解唔準時出席,一鬧就鬧半個鐘,好似想學員情緒崩潰;如果你唔上堂,佢哋更加會 上學員屋企搵佢哋。」課程強調自我責任,「好似朋友病咗,導師會問:『點解你唔帶佢睇醫生?點解你唔畀藥佢食?』講到呢個世界發生乜嘢事,都關我事!」

課程最後一天的遊戲更癲喪,「成班70個學員一齊搶一個屈臣氏水樽,搶到嗰個會俾人拋起慶祝,成個場都好 high。」然後學員更換盛裝「畢業」,「個個人都着得好靚,有人更着婚紗入場;職員又送花,好似好溫馨,但其實想學員報名參加中級課程。」

嘉嘉並表示:「上完堂後好似冇乜嘢,但原來好似種子咁埋咗喺個腦度。」翌年「沙士」襲港,嘉嘉失去穩定工作,負面情緒浮現,「俾人炒壓力大,成日諗係唔係自己問題,好唔開心,有時會喺條街度好大聲喊。」

經醫生診斷後,她患上了焦慮抑鬱症,需定時服藥;她與醫生閒談時,無意間透露參加過自我提升課程,「醫生一聽到我上過堂,就變得好緊張,小心記錄我參加過嘅活動。」調理經年,去年4月嘉嘉才停藥,並覓得繙譯工作,惟仍需定時到青山醫院覆診。

「為幫人定係賺錢?」

精 神科醫生曾繁光表示,探索私人問題,應在私人地方進行,「用心理學理論去搞課程,搞催眠之餘,仲要喺咁多人面前探討人生。尤其係搞催眠嗰個唔熟手,催催吓 眠嗰陣,如果身邊有啲人唔知噏咗啲乜,嗰句嘢就直接入咗對方潛意識入面,可能會產生一啲怪效果,催眠咗之後解唔番」,例如吸了其他人的幻想、過其他人的生 活,「咁做其實好危險」。

「到底搞手為咗幫人定係為咗賺錢?賺錢嗰陣有冇害人?你認為係應該咁做,但有冇科學實證先?喺香港,呢啲嘢冇乜監管。」他指在美國,同類課程有清晰法律監管,並要經過道德委員會審批才可推出;港人是否參加這類課程,應該三思。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20120709/16496238


脫離魔掌
親友失常 網民上 fb聲討


按此在新窗口浏览图片
facebook有群組呼籲「請阻止身邊親戚朋友加入"改變自己、改變世界"的 LGAT課程」。
互聯網

坊 間一些自我提升、心靈探索及改造自我等課程,屬於 Large Group Awareness Training(集體覺醒訓練、簡稱 LGAT),被不少網民用「洗腦班」及「精神鴉片」等來形容。 facebook( fb)上更有人成立「反複製人!!反精神毒品!!」群組,網民紛紛分享身邊人參加課程後性情大變,甚至如「撞邪」或「精神失常」。

fb群 組開宗明義:「請阻止身邊親戚朋友加入"改變自己、改變世界"的 LGAT課程」,討論如何救親友「脫離魔掌」。網民 Cherry指,妹妹讀一期課程時,「突然好 nice、好和諧,之後第二期不停同你講愛你呀!掛住呀咁。」有天妹妹沒上堂,家裏收到30多個電話。後來妹妹向幾位認識了十多年的朋友埋手:「朋友個朋 友唔去(參加課程)就話人冷血唔愛佢……,佢話導師叫佢要介紹三個人,如果唔介紹就係冷血,唔死都冇用。」


上堂後變隱蔽青年


有 網民指家人上堂後成為「隱蔽青年」,與拒絕參加課程的家庭成員「零交流」。又有網民的上司上完堂後突然到他的家說:「其實我好愛你。你其實好有才能,不如 一齊參加呢個課程啦,令你有前所未有的體驗……。」更表示可以借錢給他上堂;不過,也有人向大耳窿借錢花近三萬元上堂,導致欠債纍纍。
《蘋果》記者

沒有留言:

張貼留言