2012年12月18日 星期二

邊鬧邊睇 縱容爛劇 TVB前編審籲觀眾反抗

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20121217/18104454

【電視風雲】
【本 報訊】無綫新一屆最佳劇集今晚出爐,網民吹雞灌票,力谷十年不逢一閏神劇《天與地》。港劇近年不思進取,創作《壹號皇庭》、《天地豪情》的無綫前編審鮑偉 聰說港劇墮落至此,多得觀眾「又要鬧又要睇」,「冇理由捱咗十幾年咁嘅劇集,你哋唔反抗」。港劇能否起死回生,除開放免費電視市場,關鍵在於普羅大眾的遙 控器。
記者:白 琳 翁煜雄

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20121217/18104455

兇狠抄襲 完全倒模

按此在新窗口浏览图片
《談情說案》中林峯常穿白袍,被指是抄襲日劇《神探伽俐略》中福山雅治的造型。

【抄襲機器】
無綫劇集經常被踢爆抄襲外國電視劇,官方例牌否認,推搪純屬「參考」。

無綫只顧反應

《壹號皇庭》編劇鮑偉聰不諱言,《壹》劇也「參考」美劇《L.A. Law》,但只取意念和包裝,絕不抄具體情景和案件;但近年港劇連劇情、拍攝手法和鏡位都與外國劇集一模一樣,明顯屬抄襲,「冇理由林峯着白袍個造型都抄埋,係咪抄得太兇狠?」

鮑估計只要劇集反應好,無綫根本不在乎是否抄襲,「我估佢哋思維係,抄有咩問題?收視不變,林峯又紅,廣告商照落廣告,一次過滿足三個願望。呢啲劇集可以去慶功,即係冇問題囉」。

港劇抄襲經典非《談情說案》莫屬,此劇向日劇《神探伽俐略》、《Mr. Brain》和《Boss》「致敬」。主角林峯常穿白袍,酷似福山雅治在《神》劇造型。林峯曾這樣回應:「偵探小說橋段嚟嚟去去都係咁㗎啦!」
《蘋果》記者

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20121217/18104457

廣告產品 要有戲份

按此在新窗口浏览图片
《珠光寶氣》獲首飾廣告商贊助,戲內多次出現在該首飾店拍攝的場面。

【植入廣告】
廣管局近年放寬電視節目贊助限制,帶挈無綫廣告收入,卻是編劇噩夢開始。鮑偉聰慨嘆近年港劇總會穿插紙巾、飲品等突兀鏡頭,此等植入式廣告與劇情完全不符,「明明主角隔籬應該係法國礦泉水,點解變咗涼茶?」

廣管局放寬守則為禍首
廣 管局03年放寬《電視廣告守則》,容許節目顯露贊助產品。鮑說,《皆大歡喜》是首批受惠劇集;《珠光寶氣》獲首飾廣告商贊助,才有資源出埠取景。贊助合約 由銷售部門與廣告商接洽,透過監製指令導演硬把產品植入鏡頭,「例如產品要出現42次,其中三次要有『戲』,唔係就咁擺喺度;因為呢件產品而發生嘅故事要 有一集。呢啲噩夢,我通常盡量唔記。」鮑指這問題很易解決,簽約前與編劇衡量產品會否影響劇情,就不會「出事」。《富貴門》劇中主角開銀行,卻常光顧恒生 銀行被網民譏笑。廣管局更指該劇違反守則。
《蘋果》記者

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20121217/18104459

消毒世界 脫離現實

按此在新窗口浏览图片
無綫的劇集,結局總離不開大團圓,一家大細齊齊BBQ,《古靈精探B》也不例外。

【洗腦劇情】
在港劇的世界,一般打工仔家住一千呎單位,發現老公包二奶已是人生最大災難。鮑偉聰形容這是「消毒電視劇」,永無「爛衫戲」。久而久之,港人也被消毒劇情「洗腦」,對社會問題冷漠,「有啲人會喺消毒世界沉溺,唔思考社會重要課題」。

少拍老人怕畫面「唔靚」

根 據鮑偉聰在無綫任職的經驗,消毒劇背後是出於可笑的行政考慮。社工等題材牽涉社會陰暗面,難說服高層開拍,「驚觀眾投訴,多一事不如少一事」。低下階層、 窮困老人等幾乎在港劇絕迹,因畫面「唔靚」。「點解年輕男女純情得咁緊要?點解拍拖只係去尖東、天星碼頭?如果寫貼近現實嘅男女關係,就驚投訴。鍾意去碼 頭拍係因為容易申請」。

無綫除CCTVB,還有TVBBQ之稱,因多套港劇結局都出現一家人燒烤場景,營造洋溢歡樂氣氛,例如《古靈精探B》、《烈火雄心III》。
《蘋果》記者

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20121217/18104461

扼殺創作 殯儀劇本「難產」

按此在新窗口浏览图片
編審鮑偉聰

【本報訊】港劇沒落,背後是一群編劇被壓迫的辛酸史。參與創作《壹號皇庭》、《笑看風雲》等經典的鮑偉聰在無綫任職編劇及編審廿多年,一直等不到公司給他一張工作枱,「當你淨係得個locker(儲物櫃)喺公司,你話尊重編劇創作,我說服唔到自己」。

監製連助語詞也管

鮑偉聰88年入無綫,四入四出。90年代他尚可呼吸一口自由空氣,「公司講個信字,畀我呢個新人孭《天地豪情》62集長劇,cast(班底)任你舞。我諗到乜就做乜」。

公 司00年變天,管理層大換血,嚴格控制成本,港劇變得流水作業。此後創作經理每年開會向編劇收集「故仔」,再經「管理層」及「更高管理層」審批,創新題材 難逃厄運。鮑曾提議開拍《壹號靈堂》講述殯儀業,「上司以為我講笑,淨係識聽家嘈屋閉、爭產故仔」。結果HBO數年後推出殯儀劇《Six Feet Under》。

通過審批的故仔也須「驗屍咁驗」,「行政單位要知道橋段、劇本分場都參與,監製甚至拎筆幫你改埋,逐個『呢』嘅助語詞幫你改」。

過去十年,雖然無綫劇集收視跌了十點,但仍穩守廿多點收視,鮑怒斥這群觀眾「犯賤」,「大家都係順民,就唔好怨有暴君。全球化年代有得揀,被動啲就熄機,積極啲就上街、投訴」。

曾轉戰內地的鮑偉聰坦言,如今港劇在內地的地位「跌到冇得再低」,「成日攞港劇來笑,製作粗疏、穿崩、冇景深,龍袍唔似龍袍,道具又假」。

但鮑強調無綫和港劇並非「冇得救」,因香港尚有創作自由,「諷刺時弊、開放性關係、鬼片,乜都拍得。內地人民嘅娛樂受操控,點會唔想睇香港無窮無盡嘅題材?」

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20121217/18104463

一台獨大 北上編劇回流難

按此在新窗口浏览图片
編劇張志成

【本 報訊】內地電視劇集如《甄嬛傳》等紅遍中港台,電影編劇家協會副會長張志成認為,成功因素之一,是有賴早年一批本地編劇因電影市場零落及電視台需求減少, 北上寫劇本,參與編寫電視劇如《新上海灘》等,令內地劇集水準與港、台接軌。但現時內地編劇已獨當一面,本港編劇飯碗漸失,但回流又太難,「香港機會都唔 多,如果多幾個電視台就唔同」。

本地電影市場90年代末衰落,張志成說,編劇只好北上尋出路,「當時內地電視起步」。因香港編劇未必熟悉內地社會狀況,故多寫古裝、武俠劇,「都係香港電影、電視劇強項」。

他指當年內地不少同類劇集也有本港編劇參與,如黃曉明的《新上海灘》及一系列金庸小說改篇劇集,但內地編劇逐漸成熟,加上新人輩出,香港編劇受重視程度下降,不少人萌生回流之意。

可是本地電影業好景不再,電視台又幾乎只有無綫拍劇,編劇回流也要轉行,「演藝學院、大學每年都有好多畢業生想入行寫劇本,點解政府唔肯發牌,多幾個電視台吸納呢班人呢?」

導演編劇「分家」易出錯

近年電視劇劇本屢遭批評不認真,張志成認為部份原因是無綫採用新制度,導演與編劇「分家」,前者拍劇時對劇本了解不足,易出錯,「編劇自己寫劇本,導演要收到劇本先知要拍咩」。與早年編、導緊密合作不同,「徐克、杜琪峰嗰時日日捉住編劇一齊度故仔㗎」。

張志成又表示,電視台現另設資料搜集組,「資料到編劇手已經過篩選,唔係自己搵嘅當然冇咁上心」,「好似古裝劇,成日出現唔啱時代嘅說話或物品」。

沒有留言:

張貼留言