2016年2月9日 星期二

棄做OL承父業「我都係專業人士」 肉檔小花 斬豬快狠準

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160209/19484825

按此在新窗口浏览图片
肉檔每日有百斤生豬落貨,阿May手起刀落分割。李家皓攝

【本 報訊】「我豬肉佬,何嘗唔想成為偉大嘅舞蹈家?」看周星馳電影,有這樣一句經典對白。街市豬肉佬形象負面,業界宣佈將豬肉佬正名為肉類分割技術員,又與再 培訓局合作,於農曆年後推出課程,吸收新血。職業看似低微,但其實卧虎藏龍:街市之花有OL唔做,寧願斬大嚿豬骨;大學生由豬肉枱做起,引進評級制度,甚 至自立門戶做老闆。「正因冇後生願意入行,先容易發圍」。與別不同的想法,看得更遠,誰說豬肉佬不可以是夢想家?
記者:呂麗嬋

位 於結志街的肉檔共5個人,平均年齡50,年紀最大的豬肉佬來叔,今年已80歲;30出頭的阿May許頴欣,年紀最輕,是唯一女將。「初初企肉枱,真係有遊 客行過,話要同我合照;有啲客見我揸住把豬肉刀斬肉排,猛叫我留畀啲男人做,好搞笑」。有名你叫,「豬肉佬,畀廿蚊豬肉嚟」,行業陽盛陰衰,全港識開豬放 血拆骨起皮的女刀手,十隻手指數完,劏豬劏牛一樣好刀工,阿May是第一人。

未天光返工 斬百斤生豬
按此在新窗口浏览图片
阿May外形嬌滴滴,已有穩定男友。

「我 諗都係唯一,因為根本冇女仔入行」,性格爽朗的小妮子自嘲大笑。紫色貼腳水鞋、粉紅polo恤加牛仔褲,頭髮簡單盤在腦後,零化妝仍出落標致。阿May這 個街市之花,不是浪得虛名。記者站在肉檔門外一朝,5點半天未光已返工的她,一直冇停手,百斤生豬落貨,手起刀落切成6大件。前一分鐘才向OL教路「買乜 肉煲湯最鮮甜」,下一分鐘已轉頻道,與外傭以英語對答如流。

「做律師醫生係專業人士,我覺得我都係專業人士,讀過吓書都識揸筆,揸咁大把 刀就真係冇乜人識」。說來也是,大肉刀足5磅,手起刀落,少點技術和臂力也不行。她說:「其實都攰,最初由輕身細刀做起,要斬多幾刀,慣咗先轉大把。」 May直言,當初入行,全為幫輕經營肉檔的父親,「請唔到人,上年農曆年,初一至初三只有我同老竇兩個人做,斬肉送貨肉枱賣一腳踢,唔幫手,得佢一個點 得?」

「待遇唔差 一定唔會失業」
由豬肉枱揸筆做功課, 變揸刀搵食,阿May笑說人生就是始料不及。「屋企人開舖頭,放假梗要落舖幫手,最初跟送貨,以前手機上網冇咁流行,坐喺度好無聊,就幫手洗豬雜,大個啲 就試揸刀切嘢,見到啲師傅點做就跟住做」。出名孝順女,阿May對上還有兩個哥哥,個個做一陣就怕怕,只有她繼承父業,「可能我好勝,個個話呢行唔啱女 仔,捱唔住,我心諗,廚師都有女人,點解唔得?」

越看輕越有鬥心,中五畢業有寫字樓工唔做,分割豬肉成了她的專業。「好多人話呢行厭惡, 其實坐寫字樓都會悶,做銀行call客都好厭惡,呢行待遇唔差,最好嘅係經濟好唔好、股票係咪大跌,一樣有需求,一定唔會失業」。現時有穩定男友,阿 May笑說從無擔心會嫁不出,「佢識我時知我做街市,先唔好自己睇唔起自己,日日同客傾偈,教佢哋唔同部位點食好,好有滿足感」。

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160209/19484828

港大生超市學劏豬創業
按此在新窗口浏览图片
lvan在超市由低做起後成功創業,直言:「冇做豬肉佬,我冇今日。」黃耀興攝

【本 報訊】樂做肉類分割技術員的,還有32歲的田景錄(Ivan)。2008年港大化學系畢業,在吉之島做Management Trainee(管理實習生,MT),頭3個月到不同部門了解運作,3個月後,獲派「豬肉佬」工作,他不諱言慘叫一聲。「最多人揀零食雜貨部門,豬肉檔冇 人肯揀,日式超市trainee都要由低做起,着住制服企豬肉枱,頭一個月,連切豬肉都冇機會做,因為唔識切,落錯刀好嘥,主力包保鮮紙!」

遭師奶當反面教材

豬肉檔制服無型又無格,那頂透明浴帽最致命,lvan直言最怕超市巧遇大學同學,但最傷一次,要數後巷掉紙皮箱一幕。「真係好似做戲咁,有嗰師奶同個女講,你唔讀書,第時就好似呢個哥哥咁」。大學生慘成反面教材,他百辭莫辯。

半 年後,培訓部更邀請他將分割豬肉技術規範化。「嗰時成個部門最後生係我,聯絡咗澳洲肉類畜牧肉食協會,搵咗個師傅嚟香港教,跟澳洲行5級制,肉枱師父都要 接受考核,取得認可資格」。lvan說:「好開心終於見到街市業界開新課程,呢行其實好專業,只係以前成日俾人睇小」。

這位肉類分割技術 員並非浪得虛名,由煲湯豬肉的不同選擇,到不同級數的和牛及穀飼牛,以至刁鑽的肉眼頂、豬肋蓋柳,統統走不出他的法眼。「煲湯可以用瘦肉,想食埋嚿豬肉唔 好嘥,就揀西施骨,再唔係就揀豬?同豬筒骨」。這個新晉肉類專家,至今更榮升老闆賣肉。Ivan一年多前與肉類供應商好友Vincent侯振峰拍檔創業, 將工作多年儲下的買樓首期統統押注,在工廠大廈開設肉類工場,又設門市賣刁鑽靚肉。
■記者呂麗嬋

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20160209/19484830

新課程保證獲聘 月薪兩萬

按此在新窗口浏览图片
為「豬肉佬」正名,有網民取笑,但許偉堅(右二)認為是行前一步。資料圖片

【本 報訊】「豬肉佬」人手不足,是否改個名就可以吸引年輕人入行?全港鮮肉零售業聯席會議召集人許偉堅笑說不會這樣天真,但好歹行出第一步,希望透過系統培訓 及逐步改善工作環境,洗脫老舊形象。與僱員再培訓合作的課程,將提供3個月在職培訓,其間可享達1.4萬元的實習薪酬;合格畢業保證獲聘,月薪更可高達2 萬。

行業約欠500人

許偉堅透露現時行業約欠500人手,他指: 「十幾年前工會小規模咁搞過一班,今次咁多商會一齊搞都係第一次,希望真係可以解決行業青黃不接問題。」課程預計最快農曆年後開辦,分肉枱零售和屠房兩個 工種,共長120小時,包括教授豬隻多達40個不同部位、刀具認識及烹飪技巧等。其中屠房主要學習將生豬放血、開肚及清理內臟等,而肉枱零售則學習將豬殼 斬件及認識豬隻各部位,每班名額20人。
■記者呂麗嬋

沒有留言:

張貼留言