2018年3月5日 星期一

15年前失去爸爸 遺雛3年唔識笑 走出沙士陰霾成胡琴家

https://hk.news.appledaily.com/local/daily/article/20180305/20322552

15年前失去爸爸
遺雛3年唔識笑
走出沙士陰霾成胡琴家



沙士時喪父的胡兆軒感謝各界幫助,令他創出音樂事業。袁志中攝

【沙士15周年】
【本報訊】2003年,香港人永遠無法忘記的一年。一種前所未見的神秘病毒由廣東突襲香港,歷時逾百日,感染1,755人,奪去299條寶貴性命。那年,醫護面對全新沙士病毒有如摸黑對敵,病人徘徊生死邊緣,有人戰敗不幸離世,有人突然痛失家人,但疫潮將港人連繫,各界齊心。15年過去,經濟已由谷底反彈,樓價以倍計上升,《蘋果》推出系列報道,再次重返疫情主要現場、走訪前線沙士英雄、當年瀕死的醫科生、沙士遺雛以至出售抗炎三寶的藥房老闆。不論是復康者或沙士家庭已走出陰霾積極生活,沙士病毒仍在內地出現未完全消滅,期望港府能作好防疫準備。

「一齊抹屋、一齊洗冷氣……係我同佢(父親)最後相處嘅一個奇怪時刻」。香港中樂團特約樂師、青年胡琴演奏家胡兆軒的父親,2003年感染沙士離世,確診到死亡不過一個月。胡父去世頭幾年,胡家每天在愁雲慘霧中度過,幸得各界幫助終走出陰霾。回首15年,兆軒感嘆,「當佢(沙士)係意外,大家都唔想……生老病死人人永不落空,係早嚟遲嚟」。

兆軒於2003年時只有15歲,是一個中學生。沙士來襲,家住淘大花園,難置身事外。「(沙士)爆得好勁,新聞都日日賣」,兆軒指當時全家足不出戶,但是哥哥貪玩出街,又未有戴口罩,結果開始發燒,一周後父母覺得「有啲嘢」,決定送他入院。

做搬運賺錢圓音樂夢

「阿爸孭住阿哥入院,送完返屋企仲(同我)一齊家居清潔」,當晚一起消毒,一起洗冷氣,想不到成為二人最後相處時刻。「第二日瞓醒已經見唔到佢(父親),佢知道自己有啲嘢,自己走咗入醫院」。哥哥入院時頭靠在爸爸肩膀,近距離接觸或令胡爸爸中招,哥哥病情日漸好轉,父親卻惡化快,由聯合醫院轉到威爾斯親王醫院,其間不能探病;「細佬呀,你方便就拎牙刷毛巾嚟啦……都係唔好,呢度好危險」,這是胡父致電回家與兆軒的最後一段對話,他很快陷入昏迷,3月底入院,5月離開了。「咁多年,我仲記得佢(爸爸)把聲,仲記得佢個樣」。

「頭3年,我同媽媽係唔識笑」。父突然離去,母子大受打擊,二人要接受心理治療,「媽媽嚴重啲,變化太大,日日都喊,佢講過,如果唔係你兩個,早就自殺」。家中經濟出現問題,在酒店做工程師的胡爸爸,一直是胡家唯一經濟支柱,「佢走咗,媽媽睇佢戶口,得兩位數字,50幾蚊」,曾經的嚴父,原來是世上最好爸爸,「佢將所有錢放晒喺我哋身上」。

沙士後胡家經歷了一段很窮的時間,他憶述,當時會步行個多小時上學,只為慳數元巴士錢,買麵做早餐;幸之後很多人伸出援手,校長知道家中情況,安排本身為風紀的他「看飯」,讓他能獲得免費飯盒。自小學習二胡,沙士後要繼續學琴很困難,「遇到好老師,唔捨得放開,但學費唔平」,結果「自己學費自己賺」,到觀塘工業區做「咕哩」搬運,時薪55元,「極度勤力練習,日拉夜拉,一方面都係情緒發洩」。

中七後兆軒考入香港演藝學院,先後修讀文憑、學位及碩士,主修二胡及高胡雙演奏,7年學費幸獲護幼教育基金資助。曾與著名小提琴家西崎崇子同台合奏,亦曾獲已故聲樂泰斗費明儀邀請,以獨奏者身份表演的他,現在是香港中樂團特約樂師,又是香港音樂事務處導師,去年更開設音樂中心。

盼回饋社會培訓人才

兆軒指,能成就其音樂事業,實在要感謝很多很多人,如護幼教育基金成員、著名兒科教授梁乃江醫生,他當年不時探望兆軒,關心他的生活與學業,「會定期約食飯,成日同我哋傾偈」;又例如張國榮紀念獎學金及匯豐銀行獎學金等,資助他在學期間到海外學習,令他有機會到北京等地跟隨國際級演奏家學習。

「沙士?我都唔知係人為定意外,但社會已經好好,有咁多有能力嘅人幫助(我哋)……當佢係意外,大家都唔想」。事情已發生15年,媽媽早已走出來,兆軒則指,現時主力想回饋社會,推廣中樂,培訓本地人才,「過去得到好多人幫助,想投放返喺社會上面」。
■記者嚴敏慧

https://hk.news.appledaily.com/local/daily/article/20180305/20322565

不搬離淘大 「畀咗好多記憶我」


淘大花園為2003年爆發沙士的重災區,共321名居民感染。

【本報訊】淘大花園為沙士重災區,共321名居民感染,佔全港沙士感染人數近兩成,胡兆軒爸爸為其中一人。胡兆軒由細到大居於淘大,即使父親在淘大染病離世,一家至今仍對此地不離不棄,即使搬屋仍然「淘大搬淘大」。「(淘大唔係傷心地?)我覺得好溫馨喎,畀咗好多記憶我」。爸爸當年經常光顧的茶餐廳,他現時仍然經常去,「食番嗰隻人情味」。

遷另一座 母想買回舊單位

15年過去,淘大花園已人面全非,但兆軒仍記得沙士時整條街空無一人,由家中望下去,只有風吹起垃圾的景象。不過,他們一家已於2010年搬離B座舊居,「有朋友睇過,話風水唔好」,但搬來搬去只搬往淘大另一座,「有情意結,始終唔捨得呢度」。兆軒更指,媽媽在搬屋後,曾稱日後要買回舊單位,「同阿爸嘅記憶喺嗰度開始,由好窮,到買樓一齊供」。

曾因沙士令情緒跌到深谷,胡媽媽靠令自己忙碌走出陰霾,「佢不停搵活動玩,學唱歌,又學跳舞,做義工,好多人同佢傾吓偈」,兆軒指,自己與哥哥已長大就業,自己做音樂,曾當導演的哥哥則從事拍攝工作,媽媽現時生活非常愉快。「沙士」二字在家中更非禁忌,「(我哋)無所不談,完全走出嚟啦。」

正如訪問時,兆軒選擇演奏了一首《蘇南小曲》,愉快的旋律顛覆大眾對二胡音色淒涼的觀念,「其實二胡都可以很開心,唔想畀大家一種太慘嘅感覺」,喪父之痛已隨時間變淡。
■記者嚴敏慧

https://hk.news.appledaily.com/local/daily/article/20180305/20322585

疑似患者困隔離病房 
面對死亡恐懼 
「一個個推入ICU就見唔番」



2003年沙士肆虐,穿上防護衣的醫護人員均疲於奔命,於隔離病房治療患者。

【沙士15周年】
【本報訊】沙士的初期病徵普遍為發燒、咳嗽、發冷、肌肉痛,驟眼看與一般呼吸道疾病沒大分別。梁先生在沙士爆發之初染上甲型流感,惟三度轉院,最後需要與沙士病人同留在隔離病房近一個月,多次檢查都驗不出沙士病毒,到出院突獲告知確診沙士。堅稱自己非沙士病人的他,在病房目睹一個又一個病人送往深切治療部,「(自己)真係有諗過出唔到嚟,老早就交代晒後事」。猶幸最後安然走出病房。
記者:于健民

梁先生把15年前的住院經歷,說得特別輕描淡寫。2003年2月底,他突然感到發燒,「去咗QE(伊利沙伯醫院)檢查(及住院),3日之後話冇咩事,但就轉我去佛教(醫院);點知3日之後又再發燒,又轉番我去QE,嗰時QE已經(沙士)大爆發。」

憶張國榮跳樓「就快到自己」

2003年4月1日張國榮跳樓身亡,令港人倍添哀傷。

他重返伊院,就被送到專門隔離沙士病人的房間,一住就是一個月。「當時做咗好幾次(沙士)測試,全部都係negative(陰性),不過姑娘點都唔放我出嚟」。他早被確診甲型流感,卻被懷疑是沙士病人,要接受類固醇治療,「好在我冇藥物敏感,成個月消減咗廿磅,(痛得)瞓唔到落床」。

在隔離病房,堅強、樂觀的他也不免動搖。「每日都會見到有人被推落去ICU,之後就見唔番佢哋,大家就諗佢係唔係瓜咗,越諗越驚。之後有個病人驚到夜晚偷走出醫院,搭的士返屋企,佢屋企人即刻報警,捉返佢入醫院。又見過有醫生中咗招要入嚟隔離,匿埋一角、拉起晒屏風,(我)聽住佢不斷喊」。

梁先生說,那時的隔離病房非常寧靜,「去到4月1日,大家喺電視見到張國榮跳樓,個個就更加靜,覺得人生可以好短暫、好無常,可能好快就到自己」。他在最意志消沉時,拿起手提電話向家人交代後事,「真係有諗過出唔返嚟」。

最後無恙出院,梁先生之後覆診,醫生說出院前的檢查「終於驗到有沙士」。「我到𠵱家都唔會信我係沙士病人,我一直都冇哮喘、唔需要聞氧氣,同其他病友唔同」。相較染病,他更擔心類固醇會使骨骼枯萎,猶幸之後3年的檢查也無異樣。

出院後讀法律及碩士圓夢


沙士期間人人自危,市民外出時均會戴上口罩自保。

如其他病友一樣,與沙士搏鬥的日子成為了梁先生的人生轉捩點。「以前我係做機械工程,大學都未讀過,一直好想讀。出咗院之後,第二年就去(城大)讀法律,畢業之後再讀碩士,考埋distinction,圓晒我人生嘅夢」。他說,那年的陰霾早已一掃而空。

https://hk.news.appledaily.com/local/daily/article/20180305/20322587

沙士基金仍助126人 可運作至2024年


港府當年積極抗疫,除安排居民隔離,更成立基金協助受影響家庭。

【本報訊】沙士奪人性命,即使康復亦可能因類固醇治療,出現骨枯等後遺症,影響生計。除了護幼基金,2003年政府亦撥款1.5億元,成立嚴重急症呼吸系統綜合症信託基金(沙士基金),為沙士死者家屬及康復者提供恩恤援助,並分別於2007及2011年向基金注資共1億元,基金至今共批出890項援助申請,涉款2.37億元,仍每月獲經濟援助的則有126人。

至今批出890申請

基金截至去年3月31日,僅餘約2,200萬元,去年10月發表的施政報告,則宣佈再注資5,000萬元,預計基金可繼續運作至2024年。

社會福利署表示,基金自從成立至今,一共批出890項援助申請,其中253項是向沙士死者家屬發放一次性、10萬至50萬元不等的特別恩恤金,餘下637宗則向出現機能失調沙士康復者發放每月恩恤經濟援助,有關機能失調需由醫管局醫生評定與沙士有關。

不過,至今已先後有511名康復者被停止發放援助,社署解釋指,大部份是由於沙士病人已從機能失調中康復過來,亦有人因離世或個人理由自行取消申請。
■記者嚴敏慧

https://hk.news.appledaily.com/local/daily/article/20180305/20322592

獲助50童大學畢業 「媽打」李麗娟讚爭氣


李麗娟

【本報訊】「佢哋個個都好爭氣!」提起沙士「契仔契女」,人稱「媽打」的民政事務局前常任秘書長李麗娟笑逐顏開。15年過去,當年獲「護幼教育基金」資助的75名兒童,50人已大學畢業,5至6人更修讀碩士。各人過着新生活,有沙士遺屬結緣共創新家庭,當年獲時任國務院總理溫家寶探望的淘大花園郭氏一家,郭爸爸近年已經再婚,大女名慧正準備修讀碩士,當年仍手抱的翔星已經15歲,就快高過爸爸。

溫家寶探訪家庭過新生


李麗娟表示溫家寶當年探訪的淘大家庭,手抱的翔星已讀中學,家姐名慧亦準備讀碩士。

「護幼基金」是沙士發生後,林鄭月娥、李麗娟、羅范椒芬及陳馮富珍4名女高官以私人名義成立,目的為資助沙士遺孤教育及生活費支出。

李麗娟指,當年成功籌集逾8,000萬元共資助75名兒童,現時大部份已長大成人,大學畢業後從事不同行業,如衞生醫護界、藝術界、教育界等;基金現時仍有2,000萬元,資助20多名在學兒童,「仲有十幾年(要幫),到時真喺還得神落」。

與李麗娟最為熟稔的淘大花園郭氏一家,已經完全走出沙士陰霾。她指,當年因媽媽感染沙士臨終前剖腹誕下的幼子翔星,今年已經15歲,「佢讀緊中學,冇咁怕羞,高過爸爸啦」;在溫家寶家訪時彈奏一首《Long, Long Ago》的郭家長女名慧,已經大學畢業,正準備報讀碩士,「佢前幾日先搵我幫佢寫推薦信,佢真係好生性」。至於郭爸爸郭善雄,李麗娟透露他已再婚,一家三口變成一家五口,「我同佢哋一家食過lunch,見過new mother同new brother,佢哋都好好,家庭融洽」。

李麗娟指,沙士後頭10年,基金有與各家庭定期聚會,近年各人已脫離沙士陰影,家庭有需要才會約見面,社署有每隔數月跟進狀況。「我不時都會收到短訊、電話問候」。

她又指,5年前林鄭月娥就任政務司司長時,一眾家庭曾到政務司司長官邸聚會,到去年林鄭當選特首,「本身班囝囝囡囡話要請Auntie Carrie食晏,但林鄭就話唔好,佢請先啱」,希望今年在禮賓府聚會。

沙士15年,李仍記得很多細節,如籌款目標僅1,000萬元,怎料反應熱烈,最終籌逾8,000萬元,「真係收cheque收到手軟」;其中一幕印象極深刻,話說時任警務處處長曾蔭培話會幫手籌款,「咁我同陳馮富珍咪話真係要啜你一啖」,後來真喺要上去接收支票,曾蔭培竟然提起此事,「最後一左一右啜佢面珠影咗張相囉」,該相片她至今仍留着紀念。
■記者嚴敏慧

沒有留言:

張貼留言