2012年6月28日 星期四

「佐敦洪七公」為逾百露宿者執葬

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20120627/16463335

按此在新窗口浏览图片
周樹德(中)到露宿者落腳地之一的油麻地榕樹頭,即有幾名老友記上前打招呼。陳奕釗攝

【記者盧勁業報道】有「丐幫洪七公」之稱的周樹德,半生義助露宿者,今年65歲,家徒四壁,靠公仔麪充飢,牙齒出問題也無錢修補;但他無悔無怨,反更關懷精神病露宿者的爛牙之苦。

人稱阿周的周樹德在佐敦寶靈街擺檔賣床單多年,多年來為街頭露宿者剪髮梳洗、搵工、上樓,甚至死後執葬。「人生在世打個轉就要走,見到瞓街嘅人無依無靠,幫得就幫!」

「好多年前幫一個露宿者執葬,之後佢個仔唔知點聯絡到我,叫我將佢老竇骨灰拎番大陸畀佢。我話『葬埋你老竇都唔親自拎?』」但當晚阿周發了個夢,那露宿者說好想見兒子一面,「第二日我就拎骨灰返深圳畀佢,之後亦開始幫露宿者」。

阿周對油尖旺區露宿者瞭如指掌,成為露宿者的朋友兼「代言人」,一有露宿者身故或鬧事,警方及街坊就會聯絡他。
他尤其關注有精神病的露宿者,「10幾年前幫過一名平時瘋瘋癲癲嘅露宿者,突然有一日好正常咁叫我幫佢買盒叉燒飯。食完之後就話『阿周你係個好人,但以後真係唔好再食牛喇』,之後嗰晚就過身。」從此阿周不再食牛。

拒領綜援怕受歧視

近 年患高血壓及糖尿病,阿周體力大不如前,不能再開檔做小販,靠生果金過活,拒領綜援,擔心被歧視。他居住的公屋單位家徒四壁:一張床、一部舊電視,大堆社 福機構送贈的錦旗。最大資產竟是整呎厚的殮葬文件,全屬他協助執葬的露宿者,「都唔記得幫咗幾多人,有百幾個啩,希望有日可以交還畀佢哋嘅親人」。

「施 恩莫望報,望報莫施恩。我幫咗人咁多年,唔想俾人覺得個社會欠咗我,要喺社會拎番啲乜。」他堅定地說。「唔緊要啦,我食唔多,一個公仔麪就一餐!」政府去 年派的6,000元,他牙痛也不用來修牙,卻為一名無親無故的露宿者買了個龕位。他反因牙痛而更體會露宿者苦況,「派飯有人都食唔到。香港整牙好貴,又帶 唔到佢哋返大陸醫……」。

沒有留言:

張貼留言