2013年10月6日 星期日

揸把剪六十年 暴動最好景

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20131006/18452025





 

友記理髮在第二街一橫巷中

兩位八旬的師傅,兩張過百年的飛髮椅;年青一代也許未能想像有剃鬚、修剪眉毛和剪髮的全套服務,但對老一輩來說,卻是享受。走進西營盤第二街橫巷的友記理髮,聽著粵曲,彷彿回到理髮只要五毛錢的年代。
記者:程詩敏攝影:馮就康江俊豪

按此在新窗口浏览图片
兩位八旬的老闆都說,工作比退休生活好

按此在新窗口浏览图片
街坊林先生60年代已開始在友記剪髮

陳 師傅當年在東莞學師,來到香港,未夠20歲已經開舖,後來跟三個行家合資開友記。如今其中一人經已過身,84歲的他仍然精神矍鑠,跟86歲姓胡的師傅,被 街坊稱為一肥一高。「做得就要做架喇,無所謂,為下大眾,我地呢啲自細做慣,唔會話辛苦。」剪髮剃鬚由6、70年代的七毛錢,加價至60元,但仍是區內平 民價。

按此在新窗口浏览图片
昔日的理髮店就設在街上

按此在新窗口浏览图片
七十年代油麻地艇戶事件,當年梁國雄(長毛)仍是一位二十出頭的年輕人

街 坊林先生六十年代初已經在友記剪髮,「七十年代,我仲帶埋幾個細路嚟剪,剪到佢哋10幾歲,開始懂事喇,就話呢啲老土,係我哋剪嘅,哈哈。」友記現時客人 主要都是上了年紀的男士,街坊經過門口,就會坐在舖外木櫈閒談,話當年。陳師傅回想剪髮佬最好的時代,竟賺得比公務員還多,「做我哋呢行,愈多事更好,太 平盛世反而不好;暴動嗰時個個排隊剪髮,因為頭髮長,警察當你飛仔辦,就算冇事都留難你先啦。」

按此在新窗口浏览图片
架生(左起)如鐵風筒及手推剪,在新的髮型屋已見不到

按此在新窗口浏览图片
飛髮椅已有逾百年歷史

從 前剪髮都要剃鬚,今天兩張有一百年歷史的二手飛髮椅,早已經絕版,但師傅的手勢仍然嫻熟,「剃鬚手腕要軟熟,揸柴刀咁唔得架,刮親人咁就麻煩。」忙起上 來,一個下午剪10幾個客也未見疲態,「你睇佢對手,就知呢位師傅由細學師,我哋啲手指好細架。」陳師傅開的是廣東理髮店,與穿白色袍,會遞香煙的上海理 髮師傅,是兩碼子的事,「廣東人,咩都好過佢哋嘅,啲客倒返轉頭俾煙我食呀;我揸把剪60幾年,唔係60幾日呀。」

沒有留言:

張貼留言