2013年3月27日 星期三

穿梭中環 蔡東豪猛然發現︰ 人到中年難忍無普選

http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130327/18208971


蔡東豪想了24小時就決定參與佔領中環,因為他覺得香港人已等夠。易仰民攝

【公 司行政總裁】蔡東豪上周收到記者WhatsApp相約訪問談佔領中環,他24小時內就決定公開表態將會參與。穿梭中環商界,他一直認為爭取普選「自然有人 做,我哋唔使理」。但人到中年猛然發現,等到2017年仍未有真普選。他避無可避、忍無可忍,決定不再做政治上的沉默大多數。
記者:雷子樂 許偉賢 呂麗嬋

昨 晨出門前,蔡東豪告訴太太,會向記者表明決定佔領中環。「佢只係微笑,咁如果佢好唔想我做,我諗由朝早到𠵱家,佢會有所行動」。49歲的蔡東豪是精電國 際有限公司行政總裁,從前是個中環人,曾在長江基建、中建電訊等公司任職,如今在觀塘出沒,偶爾穿梭中環,最了解商界精英的想法。他自己也曾一樣,埋首搵 錢,甚少關注政制發展、讀政治新聞只看標題,最初連戴耀廷也講錯做「戴廷耀」。


「中國擁抱民主會更強」

「我從冇埋怨中環人點解咁保守、唔肯為民主奮鬥,我哋唔會傾呢啲嘢喎」。生意關係,蔡經常北上,對民主有更深體會,「點解內地咁多(價值觀)扭曲,唔排隊、貪污、破壞環境,全部同冇民主有關。如果中國能夠擁抱民主,佢會變得更強大!」

香 港過去也不一直有自由、沒民主,卻不斷創造經濟奇蹟?「咁英國係有民主喎。97前,你係唔可以亂嚟,indirectly我哋有過(民主),有乜嘢,係嗰 邊(英國)有聲出喎」。他理解回歸後有過渡期,普選要等,但現在「由97搞到2017」仍未見普選真身,「你𠵱家隊兩條友畀我去選,梗係唔係真普選啦! 咁我覺得夠啦,你講好咗有㗎!我接受唔到囉!」

人到中年,他更覺不能再避再忍,讓北京一拖再拖,「咁你2017冇(真普選),再下一屆2022,年份好得人驚。唔係聽晚唔得閒食飯後晚食,數吓數吓我都老喎!2022年,等九年,大佬,我(到時)就60歲啦!」


「余若薇選就係真普選」
他想告訴中環精英,做生意,若看長線,很應該為下一代爭取民主。他不怕走得太前會影響工作,「我相信,同我有關係嘅公司會理解我,可能佢就係鍾意我寸寸貢!」「(公司)都係睇你做得好唔好,你做得好,咪話你多樣化;做得唔好,話你多事囉」。

蔡 東豪深明佔領中環有如北韓搞核試,是一種談判策略,「我諗北韓唔係真係要射核彈去紐約,但有嗰件嘢喺度就有得傾。由𠵱家開始,多1,000個李柱銘、多 1,000個蔡東豪出嚟,咁呢個就係北韓嗰啲嘢,咁奧巴馬都要check吓,係好緊要」。蔡自言不熟悉政治,不了解甚麼提名委員會、六部曲、佔領中環商討 日。檢視政改方案,他的方法十分簡單:「畀到余若薇選,就可以證明佢係真普選。」一旦佔領行動成事,蔡說會站在李柱銘附近,「相對上最安全」。他又怕透過 記者未必能清楚表達意思,特別自撰600字,道明心路。明年街頭抗爭,將增添一點中環智慧。


http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130327/18208973

我佔領中環
我是幾間上市公司的董事,其中一間是在法蘭克福上市的德國公司。正式參與佔領中環之前,我會跟這些公司交代我的行動。我在想,怎樣跟這間德國公司的同事解釋?在他們心目中,香港是非常先進的城市,他們做夢也沒想過,香港人還在爭取一些他們覺得是基本的權利。

普選是普及和公平的選舉,所有人都明白其意義,毋須補充和解釋。由北京挑選兩個人出來競選特首,是假普選,甚麼語言偽術也改變不了。夠了,香港人等夠了,2017年沒真普選,要等到幾時?

我 不算是特別關注政治的人,我不屬政黨,不參與政治活動,未認真讀過政治理論,所知的政治知識,大都從日常生活中得來。我相信我屬於泛民,以我記憶,過去多 年都投票給余若薇或陳淑莊。我有出席過遊行集會,不過出席與否,視乎心情、身體狀況、天氣。我就是沉默大多數的一分子,每有事發生,在場邊議論一番,然後 散去。有人邀請我參與帶有政治色彩的活動,我的答案都是:「After you,你行先。」

我不認識戴耀廷,主要從傳媒了解佔領中環行動。我的理解是,佔領中環目的是製造一個對峙局面,迫使香港人以及北京,去認真思考2017年普選的問題。對峙牽涉風險,每個參與者要為自己衡量,計算各有不同。

我選擇在這時候表態,是因為我再找不到理由閃避。我是一個人出席,我會答應家人,靜靜地坐在李柱銘不遠處,CNN和BBC的攝影機會盯住他,相對上應該最安全。

蔡東豪


http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130327/18208974

盧先亞︰你唔好恰我哋


盧先亞因上市公司主席的身份,連受訪也不能露真身。謝榮耀攝

【上市公司主席】約盧先亞談佔領中環,先要過公關大員一關。「佢哋好擔心呀;就嚟公佈業績嘛,唔知我會講啲乜,差啲想跟住我嚟」。盧先亞最終單刀赴會,明確表態支持佔領中環;但上市公司主席的身份,卻令他不能參與;就連受訪也不能露真身。中環人撐佔中?矛盾是必然。

英國品牌Paul Smith西裝配Duchamp花恤衫,腳踏意大利漆皮皮鞋;閒時在報章撰寫評論的盧先亞,上周暫時撇下公關大員,由中環的辦公室單拖走到遮打花園外受訪。

望着眼前的中環滙豐總行及舊立法會大樓,這位上市公司主席別有一番滋味在心頭。「由88直選到𠵱家,呢25年到底我哋有乜嘢進步?」


「要諗吓係咪辭職去做」

97 回歸前一刻,他在立法樓大樓外揮手送別一班落車議員,以為一個時代的終結,代表特區一個新開始,事實卻是回歸16年,香港自由與民主空間不斷收窄,核心價 值褪色,北京承諾的2017年普選,至今仍然「走數」。「我唔係覺得普選可以解決一切問題,但至少覺得:香港值得更好」。

愛跑馬拉松的盧 先亞,覺得特區政改猶如香港渣馬:「香港嘅馬拉松唔係渣,不過比起其他地方差啫。你出去睇過,你就知道香港真係雞吖嘛……你有咁嘅財力、資源同條件,冇理 由辦個咁嘅嘢就要我哋收貨」,「可能係因為田總(主辦者)最緊要有贊助,渣打最緊要個名叫渣馬唔好叫港馬,香港政府呀:哦,OK喎,最緊要唔好死咁多人就 得……大家都唔係用一個市民可以喺呢件事裏面、有最大得着嘅心態去做」。

當溫文爾雅的學者也起義,紅燈已亮起;中環人也支持佔領中環,「咁強烈嘅態度,係要令當權者又好、建制派又好,都會覺得:喂,今次嚟真喎……你唔好恰我哋、唔好耍我哋、唔好呃我哋」。

佔領中環等同癱瘓中環?盧先亞對此忿忿不平:「每一年打風,嗰幾日可能停市、交通又停,咁香港係咪癱瘓咗?係咪已經去到萬劫不復嘅地步吖?」他強調中環屬於全港市民,「如果市民話要攞中環做據點、作為一種標誌、作為一個發聲基礎,點解我哋唔可以咁做呢?」

激動過後,卻要回歸現實。作為上市公司主席,他支持之時不便參與。除非……「如果我聽日退休,我一定參加……我都要諗吓:係咪真係要辭職去做」。  
《蘋果》記者


http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130327/18208977

錢志健︰唔會置身事外


錢志健稱自己走進人生下半場,開始思考何謂人生的「真價值」。易仰民攝

【對 沖基金經理】都說中環人是數字精,自言走到人生下半場的錢志健(Ed)也不例外。「假設有70歲命,30到40歲追求成功,40歲之後,人生只剩萬多天, 會諗乜嘢叫真價值!」資深對沖基金經理自然懂得計算。今次他算準了「捍衞香港核心價值」最符合效益,「作為中環人,冇可能置身事外!」他明日與金融界友好 召開首次圓桌會議,討論佔領中環的概念。

港大法律學院副教授戴耀廷拋出佔領中環核彈方案,那邊廂不同政團磨拳擦掌加入,這邊廂不斷有「權 威人士」發放消息示警,倒是身處「風眼」的中環人最風平浪靜。記者在中環隨便捉了數個西裝友查問佔中為何物,得出的答案大部份都是:「係咪滙豐銀行紮營嗰 班?」與Ed談起,他搖搖頭苦笑。

「我嘅朋友,正正就係你哋口中有資產、年過40歲嘅中產,最起碼佢哋對佔領中環呢個民主抗爭概念唔抗 拒,願意討論,已經係好嘅起步」。都說佔中是最後一着,以癱瘓象徵本港政經命脈的中環為手段,橫看豎看,都似「蝕本生意」,最怕不穩定環境的金融業,為何 要支持?「中環人其實唔係大家想像咁政治冷感,好似我咁,個仔2歲零9個月,做咗爸爸,為下一代,心態唔同」。

「死守不如去新加坡仲好」
「上 年係我遊行次數最多嘅一年,都說This city is dying,某程度上講中咗香港嘅現況。以前你幾時聽過記者喺採訪區,會因為問中國領導人一個問題而俾人扣押?一定要有人企出嚟,捍衞香港嘅核心價值,包 括言論同思想自由。好嘞,中環人最講實際,假設你唔講公平公義,長此落去,處處受制,喺度投資嘅都會諗,點解仲要喺度死守,都係家長制,不如去新加坡仲 好」。

他在金融界最漂亮一仗,是四年前上證指數下跌四成,他管理的基金錄得0.54%正回報,最慘烈也是四年前,雷曼破產,他的基金戶口 被凍結。贏過、輸過,走進人生下半場,他說開始思考何謂人生的「真價值」。「我嘅家喺香港,我清楚知道,我唔單止想喺呢度搵錢」。「唔係撐戴耀廷,係撐香 港!」由對佔中行動「唔多上心」,到主動約晤戴,了解運動的核心概念,同意簽署意向書,他並權充聯絡人,協助金融界深入討論,「就算唔同意都好,中環人都 需了解呢場非暴力公民抗命運動背後嘅意義,我知道Benny(戴耀廷)一個人做唔晒所有嘢,我希望金融界可以每月聚會一次,了解多啲先決定支唔支持,總好 過一無所知」。
《蘋果》記者

沒有留言:

張貼留言